خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب مطرح کرد:

تفاوت روایت‌ها در قرآن و تورات بر سر اصل موضوع قربانی کردن نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۲۷۷

دبیرکل خانه کارگر گفت: تفاوت روایت‌ها در قرآن و تورات بر سر اصل موضوع قربانی کردن نیست و در هر دو مورد قوچ به جای فرزندش قربانی شده است، فقط در مصادیق افراد متفاوت است. البته آنها در تورات محل مذبح را در کنعان و قرآن این محل را مکه می‌داند.

به گزار خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (نماینده مجلس شورای اسلامی) در جشن عید قربان که در محل خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: داستان به قربانگاه بردن اسماعیل در ادیان مشترک است اما در مصادیق متفاوت هستند. تورات معتقد است که قربانی اسحاق بوده و قرآن می‌گوید اسماعیل نام داشته است.

وی افزود: در تورات بحثی به عنوان «عهد» زیاد تاکید شده است. در داستان‌های حضرت موسی و گاو سامری هم این مسئله آمده است.

محجوب با بیان اینکه به قراردادهایی که با حضرت ابراهیم بسته شده عهد می‌گویند، تصریح کرد: در تورات دو فصل درباره این مسئله بیان شده است. در تورات درباره جانشینی حضرت موسی آیاتی داریم همچنانکه در قرآن نیز موجود است.

وی با اشاره به مباحث قرآن در خصوص امامت فرزندان نبوت گفت: خدا فرموده است که این امامت به فرزندان ظالمش نمی‌رسد.

او ادامه داد: در داستان قربانی و بشارتِ یک فرزند روایت‌ها بین قرآن و تورات نزدیک به هم است. تورات در سه فصل به این پرداخته که چگونه بین هاجر و ساره اختلافاتی مطرح شده و قرآن به آن اشاره‌ای نکرده است. در باب بشارت وقتی اسحاق به دنیا می‌آید و سارا فرزنددار می‌شود، خداوند اشاراتی به آن می‌کند. مورد بعدی بشارت اسماعیل است که در قرآن مورد تاکید قرار می‌گیرد.

دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: در فصل ۲۲ تورات اینطور آمده است که خداوند به حضرت ابراهیم گفت حاضری فرزندت را قربانی کنی، او جواب داد حاضرم. خداوند گفت به سرزمین مورد نظر برو و فرزندت را قربانی کن. ناگهان قوچی که شاخش درهم پیچیده بود رفت و گرفت و به جای پسر قربانی کرد. در انجیل عتیق هم همین آمده است.

وی در پایان تصریح کرد: تفاوت روایت‌ها در قرآن و تورات بر سر اصل موضوع قربانی کردن نیست و در هر دو مورد قوچ به جای فرزندش قربانی شده است، فقط در مصادیق افراد متفاوت است. البته آنها در تورات محل مذبح را در کنعان و قرآن این محل را مکه می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز