خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

۶۸ هزار فرهنگی در سال‌جاری بازنشسته می‌شوند/ کاهش ۳۰ درصدی نیروی انسانی آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۸۹

سیدجواد حسینی (سرپرست وزارت آموزش و پرورش) با بیان اینکه راه موقت برون‌رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی، طرح خرید خدمات آموزشی است، گفت: ۶۸ هزار فرهنگی در سال‌جاری بازنشسته می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شورای آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی که در ساختمان استانداری شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل آموزش ‌و پرورش بازنشستگی ۲۵۵ هزار نفر از پرسنل طی سال‌های ٩٧ تا ١۴٠٢ است که کاهش ۳۰ درصدی نیروی انسانی و افزایش ۱۷،۵ درصدی جمعیت دانش‌آموزی داریم.

حسینی تأکید کرد: با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان، رتبه‌بندی معلمان را اجرایی خواهیم کرد و پاداش بازنشستگان در دو مرحله در پایان مرداد و شهریور پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶٨هزار نفر در سال ٩٨ بازنشسته می‌شوند و تنها٢٠ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ٢٨ وارد آموزش‌ و پرورش می‌شوند و ١٢هزار نفر هم نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی خواهند بود که کسری نیرو را می‌توان با چند راهکار دیگر کاهش داد اما برای اول مهر ان‌شاءالله هیچ مشکلی برای نیروی انسانی نخواهیم داشت.

حسینی گفت: راه موقت برای برون‌رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی در حال حاضر طرح خرید خدمات آموزشی است. این طرح به معنای خصوصی‌سازی آموزش ‌و پرورش نیست چراکه امنیت، سلامت و تعلیم و تربیت امری حاکمیتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز