خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

چرا بازه سه ساله برای همسان‌سازی؟/ باید بودجه کافی برای اجرای این الزام دیده شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۶۸۳

شورای بازنشستگان با انتقاد از بازه سه ساله تعیین شده برای همسان‌سازی اعلام کرد؛ باید بودجه کافی برای اجرای این الزام قانونی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آخرین نشست کمیسیون مشترک خدمات کشوری که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، نمایندگان دیوان محاسبات، دیوان عدالت‌ اداری و مرکز پژوهش‌های مجلس در مشهد برگزار شد، موضوع مهم و مورد انتظارِ همسان‌سازی‌ حقوق‌ بازنشستگان کشوری و لشکری به تصویب رسید. با این مصوبه، دولت مکلف به اجرای همترازی حقوق بازنشستگان، در بازه‌ی زمانی سه ساله شده، به نحوی که دریافتی فرد بازنشسته در سال همترازی، کمتر از ۹۰% دریافتی شاغلین هم‌رتبه نباشد.

حال شورای بازنشستگان در بیانیه‌ای چند سوال و ابهام مطرح کرده است:

« ۱- چرا اجرای این همترازی را سه سال در نظر گرفته‌اید؟ با توجه به شرایط اقتصادی و کم ارزش شدن مستمر ارزش پول ملی، بازه زمانی سه ساله مورد تائید بازنشستگان نیست.

۲- از سال ۱۳۸۹ تاکنون که اجرای این مصوبه معطل مانده، ضرر و زیان مابه‌التفاوت حقوق‌ها و نیز اضافه حقوق‌های سالیانه که به صورت درصدی، به حقوق‌ها تعلق می‌گرفته، چگونه محاسبه می‌گردد؟ جبران این خسارت بخشی از مطالبه ما بازنشستگان است.

۳- چه مقدار بودجه برای این کار اختصاص داده شده است؟ وقتی دولت را مکلف می‌کنید، بودجه‌ی آنهم بایستی محاسبه و درنظر گرفته شود. همسان‌سازی بدون بودجه کافی و کارشناسی شده، عملی نیست.

سال گذشته مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان ملبغ کارشناسی بود که دولت ابتدا با ۲ هزارمیلیارد تومان و بعد بر اثر اعتراضات آن را به ۵ هزارمیلیارد تومان افزایش داد که عملا" با این مبالغ، همسان‌سازی قابل اجرا نیست. در نتیجه اختصاص بودجه مناسب کارشناسی شده یکی از مولفه‌های این مصوبه باید باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز