خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در دیدار با جامعه اسلامی کارگران:

قدرت برای خدمت به مردم ارزش دارد، نه برای پر کردن جیب/ نباید تبعیضی بین کارگر، بازنشسته و مدیرش وجود داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: قدرت برای خدمت به مردم ارزش دارد نه برای پر کردن جیب و امکانات دنیوی .

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با نمایندگان جامعه اسلامی کارگران اظهار کرد: جمعی از کارگران برای فعالیت‌های صنفی به شما اعتماد کرده‌اند و در تشکل شما عضو شده‌اند، بنابراین شما موظف هستید که زبان گویایی برای دفاع از حقوق کارگران باشید.

وی با بیان اینکه اداره امور احزاب باید با نگاه توسعه‌گرا، ملی و خدا ترس باشد تا کشور ساخته شود، ادامه داد: همه ما پیکره واحدی هستیم که فقط در نگاه سیاسی تقسیم بندی می‌شوند و همین لایه‌های اصیل سیاسی باعث رشد و تعالی کشور می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همواره ما آزادگی ملت ایران را در زمان انتخابات شاهد هستیم که از طیف‌های مختلف مردم در این انتخابات شرکت می‌کنند و این از نشانه‌های زیبای مردم سالاری دینی است که در درونش ارزش‌های فوق‌العاده بالایی دارد و همانند رنگین کمانی زیباست.

وی با بیان اینکه گوش مدیران و مسوولان باید برای شنیدن باز باشد و آنها با مردم حرف بزنند، تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه مدیران و مسولان باید گوش شنوایی برای شنیدن داشته باشند و این حق من است که بشنوم و اگر حرف جدیدی مانده باید گفته شود و به گوش مدیران برسد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این از وظایف مهم همه مسوولان نظام است؛ در عین حال آنان موظف هستند که نشاط اجتماعی و امید را در جامعه افزایش دهند و نگذارند که ناامیدی در جامعه رسوخ پیدا کند و باید امید را ترویج داد .

شریعتمداری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و عناوین نامگذاری سال‌های اخیر تصریح کرد: همواره وی بر تاب‌آوری اقتصاد و مقاومتی کردن آن تاکید بسیار ویژه‌ای دارند. 

وزیر کار با اشاره به مبحث تبعیض در جامعه تصریح کرد: همواره عنوان تبعیض در همه بخش‌ها بد است تبعیض میان جامعه کارگری و کارفرمایی نیز بد است. بنابراین باید بین حداقل و حداکثر دستمزد یک فاصله منطقی باشد.

وی در ادامه بر رعایت اصل صرفه جویی تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر انتخاب مدیران جوان تاکید و اظهار کرد: جوانان به دلیل ابتکار، نوآوری و خلافیت و این که مناسبات خاصی ندارند باید به کار گرفته شوند .

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه خاطرنشان کرد: دشمنان هر روز یک توطئه ای علیه نظام داشته اند بنابراین خودمان را در برابر انقلاب مسوول می دانیم.

شریعتمداری با بیان اینکه نباید اقتصاد کشور به نفت وابسته باشد، اظهار کرد: البته هم‌اکنون این اتفاق تا حدودی افتاده است و اما باید  این نگاه بلند مدت باشد. بطور مثال در ۳ ماهه اول سال ۹۸ در شرکت شستا ۳۹۰ درصد رشد وجود داشته بنابراین در این شرایط هم می‌توان خوب کار کرد و جلوی ریخت پاش‌ها را  گرفت.  باید نظام ارجاع به تدریج اتفاق بیفتد و در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد.

تشکیل کمیته مشورتی در حوزه روابط کار

در ادامه این نشست حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته مشورتی در حوزه روابط کار تشکیل شده است که یکی از اعضای آن از قضات برجسته است .

وی با اشاره به تبصره یک ماده ۷ قانون کار اظهار کرد: در هیات دولت در این زمینه جلسه داشته‌ایم و هم اکنون در حال پیگیری هستیم .

وی درباره قراردادهای سفید امضا اظهار کرد: امیدوارم با استقرار سامانه جامع روابط کار این موضوع کاهش یابد و با بارگذاری قراردادهای کارگری در سامانه از میزان قراردادهای سفید امضا کم شود. هم اکنون سرورهای این سامانه با حمایت‌های وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی تهیه  شده و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال نصب است و تا هفته آینده در ۵ استان به صورت پایلوت نصب خواهد شد .

شاکرمی افزود: در حوزه ستاد تسهیل موانع کسب و کار اقدامات خوبی صورت گرفته و در این رابطه شورای عالی اقتصاد هم به کمک آمده است.

ابتدای این دیدار کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه اظهار کرد: امیدوارم این نشست نتایج خوب و نویی را برای کارگران به ارمغان بیاورد و راهکارهای ایده‌آلی برای برون‌رفت از مشکلات تولید و اشتغال به دست بیاید. هم‌اکنون حدود ۱۲ میلیون نفر کارگر و با احتساب خانواده‌هایشان حدود ۴۱ میلیون نفر نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که امیدوارم برای ارتقای سطح معیشیت آنها گام‌های خوبی برداشته شود.

نمایندگان جامعه اسلامی کارگران در این دیدار به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و موضوعاتی همچون احیای قانون رفع موانع فضای کسب وکار، حذف مجوزها، رونق تولید، واگذاری‌های اصولی و منطقی، احیای شورای عالی تامین اجتماعی، کمک به بخش صنعت و ارائه وام‌های بدون بهره و ... مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز