خبرگزاری کار ایران

اخراج ۱۵ نفر از کارگران پژوهشکده سوانح طبیعی/ کارفرما: اخراج براساس ضوابط اداره کار انجام شده

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۲۷

پانزده نفر از کارگران پژوهشکده سوانح طبیعی اخراج شده‌اند، کارفرما می‌گوید: همه چیز براساس ضوابط پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از اخراج خود و همکارانش می‌گوید؛ در پژوهشکده سوانح طبیعی که سازمانی عمومی زیرمجموعه بنیاد مسکن است، شاغل بوده و اکنون چند ماهی می‌شود که درگیر رفت و برگشت به دادگاه‌های حل اختلاف و کمیسیون‌های روابط کار است.

می‌گوید: ما ۱۵ نفر هستیم که سال جدید بیکار شدیم؛ تعدادی از ما «قراردادی» و تعدادی نیز «رسمی» هستند؛ من ۱۵ سال سابقه کار دارم و همکاران بیکار شده‌ی من نیز هر کدام چند سال سابقه دارند با این حال، ما را به بهانه عدم نیاز و کمبود بودجه اخراج کردند.

این کارگر سابق پژوهشکده سوانح طبیعی از شکایت خود و همکارانش به اداره کار خبر می‌دهد و می‌گوید: همه ما – رسمی‌ها و قراردادی‌ها- برای بازگشت به کار اقدام کرده‌ایم؛ رسمی‌ها ظاهراً توانسته‌اند بعد چند ماه، حکم بازگشت به کار بگیرند.

او ادامه می‌دهد: ما از بنیاد مسکن درخواست داریم به وضعیت ما رسیدگی کند؛ چرا سازمانی که در قوانین بودجه سالانه، بودجه و اعتبار مشخص دارد، باید دست به تعدیل نیروهای باسابقه‌اش بزند؟!

کار خلاف قانونی صورت نگرفته

امیرحسین گرکانی (رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی) در ارتباط با این اخراج با اشاره به ضوابط و اساسنامه سازمان متبوع خود، به خبرنگار ایلنا گفت: اخراج این نیروها براساس توانمندی نیروها و نیاز مجموعه و با توجه به اعتبارات و وضعیتی که داشته‌ایم، انجام شده است.

او در پاسخ به این سوال که چگونه کارگر رسمی اخراج شده‌ است؛ می‌گوید: در اساسنامه ما شرایطی پیش‌بینی شده که کارگران رسمی می‌توانند اخراج شوند؛ در ضمن، ما خلاف ضوابط اداره کار عمل نکرده‌ایم.

گرکانی تصریح می‌کند: وقتی سازمان یا مجموعه‌ای مازاد نیرو داشته باشد، اگر تعدیل و  اصلاح صورت نگیرد، کل مجموعه دچار مشکل می‌شود؛ مطمئن باشید که اخراج براساس ضوابط اداره کار صورت گرفته و نیازمندی‌های مجموعه در نظر گرفته شده است.

کارگران اخراجی از ماه‌ها بوروکراسی طولانی برای بازگشت به کار انتقاد دارند؛ آنها می‌گویند نگرانیم که جای ما را نیروهای جدید بگیرند؛ نیروهایی که به اندازه ما سابقه کار نداشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز