خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت کار و دانشگاه علوم پزشکی؛

کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۰۳

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای خدمات ویژه به گروه‌های تحت پوشش تفاهم نامه همکاری علمی تحقیقاتی، آموزشی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد کرد.

به گزارش ایلنا، این تفاهم نامه امروز با حضور ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و امامی رضوی، رئیس پژوهشکده علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران به امضا رسید.

صادقی‌فر پس از انعقاد این تفاهم نامه گفت: مطالعه نظام سلامت کارگران کشور و تدوین برنامه ملی سلامت کارگران نشان داد که حداقل در یک دهه گذشته نشانگرهای سلامت کارگران در بیماری‌های غیر واگیردار اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی رو به بهبود نبوده است و تلاش شده با استقرار مداخلات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحت عنوان برنامه ملی کاج در پنج سال آینده میزان شیوع و بروزر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کار و تولید کاهش یابد.

او عنوان کرد: طرح ملی کاج در سه بسته خدمتی به کارگران ارائه می‌شود.

آموزش و ترویج سبک زندگی سالم، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی اجتماعی با الگوهای برنامه همیار کارکنان و رتبه‌بندی و اعتباربخشی کارفرمایان سلامت محور بسته‌های حمایتی را برای کارگران و کارفرمایان شامل می‌شود.

 امامی رضوی نیز با استقبال از این تفاهم نامه گفت: کارگران به عنوان نیمی از جمعیت جامعه و جمعیت مولد هرچه بیشتر مورد توجه و تحت پوشش‌های اجتماعی قرار گیرند جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت و این تفاهم نامه به بهبود وضعیت اجتماعی و جسمی و روحی روانی کارگران کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز