خبرگزاری کار ایران

در اجلاس اتحادیه جهانی زنان کارگر مطرح شد؛

ایران برای آموزش زنان کارگر تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۳۱

یک عضو فراکسیون کارگری مجلس برای شرکت در اجلاس اتحادیه جهانی زنان کارگر که زیر نظر سازمان ملل برگزار می‌شود، به بغداد سفر کرد.

به گزارش ایلنا، سیدفاطمه ذولقدر در مراسم افتتاحیه اجلاس اتحادیه جهانی زنان کارگر که زیر نظر سازمان ملل برگزار می‌شود، به نمایندگی از فراکسیون کارگری مجلس و خانه کارگر ایران از اتحادیه کارگران عراق به ویژه زنان کارگر عراق برای ایجاد چنین فرصت مغتنمی تشکر کرد و بیان داشت: اتحادیه کارگری جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی برای آموزش زنان کارگر انجام می‌دهد و با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در سطح ابتدایی و دانشگاهی به پیشبرد و مهارت افزایی آنان سرعت می‌بخشد.

ذوالقدر همچنین به  دسیسه‌های امپریالیزم که به سرکردگی آمریکا تلاش دارد تا هر روز  مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کند و ناوهای جنگی خود را در خلیج فارس مستقر می‌کند تا دنیا را با چالش‌های فراوانی مواجه سازد، اشاره داشت و اظهار کرد: ملت ایران هیچ ترسی از این گونه اقدامات خصمانه ندارد. ملت ما ملتی با غیرت و صلح طلب است و اجازه نمی‌دهد مورد بی‌احترامی قرار گیرد.

او ادامه داد: دولت ترامپ معاهده بین‌المللی را نقض کرد و از برجام بیرون آمد و تحریم‌های خود را شدیدتر کرد که مطمئنا این گونه حرکات جواب منفی خواهد گرفت و به زودی ملت ایران آنها را پشت سر می‌گذارند.

ذوالقدر در سخنرانی مراسم اختتامیه نیز با اعلام آمادگی کشور ایران برای میزبانی از این اجلاس و اجلاس با موضوع مشابه و کمیته‌های و کارگروه‌های مختلف، از زنان کارگر کشورهای دیگر، دعوت به عمل آورد.

در پایان این اجلاس بیانیه‌ای هم صادر شد که بر حمایت  از زنان کارگر از لحاظ فکری و فرهنگی در برابر دگرگونی‌های سیاسی و بحران‌های اقتصادی، تقویت نقش اتحادیه‌ها به عنوان پایگاه اساسی و استقلال آن و توانمندسازی زنان کارگر تاکید داشت. اصلاح ساختار بازار کار و حمایت از توانمندی زنان در پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه، تقویت نقش بازرسی ادارات کار در جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین نیز از مواردی بود که به آن پرداخته شد.

از موارد دیگر این بیانیه می‌توان به توسعه خدمات کار فرهنگی و اجتماعی برای نیروی کار به ویژه زنان، دسته‌بندی مناسب مشاغل و تعیین شغل‌های مناسب برای زنان، توجه ویژه به زنان کارگری که مادر هستند، همراه‌سازی زمینه‌های رشد زنان کارگر و حضور آنها در تشکل‌های کارگری تشویق زن به تحصیل و علم آموزی در تمام دوران زندگی به ویژه در زمینه وسایل ارتباط جمعی و فناوری روز می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز