خبرگزاری کار ایران

درخشان:

سازمان تأمین اجتماعی متولی الکترونیکی کردن درمان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۹۱

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: وقتی صحبت از الکترونیکی شدن فرآیندها به میان می‌آید، این مهم درجهت رفع مشکلات حوزه درمان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، «مهدی درخشان» در حاشیه افتتاح طرح اجرای اتصال نسخ الکترونیکی مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی با مراکز درمانی طرف قرارداد در استان زنجان به‌عنوان پایلوت، گفت: کاری که آغاز کرده‌ایم هنوز اول راه بوده و تا یک ماه آینده شکل منظم‌تری به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهایی که سازمان تأمین اجتماعی در برهه کنونی درپیش‌گرفته، موضوع درمان‌های غیرمستقیم و مکمل است، تصریح کرد: با توجه به افزایش شمار بیمه‌شدگان، درزمینه ارائه خدمات نیز شاهد افزایش‌خواهیم بود که یکی از این موارد بحث هتلینگ بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، فقط ۳۰ درصد تا اتمام این طرح باقی‌مانده است.

درخشان با اشاره به اینکه وقتی صحبت از الکترونیکی کردن همه فرآینده می‌کنیم، این بدان معنی است که عزم خود را برای رفع مشکلات حوزه درمان جزم کرده‌ایم، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که امروز مردم در حوزه درمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که می‌توان این مشکلات را با الکترونیکی کردن همه فعالیت‌ها از بین برد؛ چراکه بخش عمده‌ای از انرژی مراجعه‌کنندگان به این بخش صرف امور غیر درمانی می‌شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه مقوله الکترونیکی کردن فرآیند درمان به‌صورت هدفمند دنبال شده و قرار نیست در این زمینه شاهد مشکلاتی باشیم، بیان کرد: برای اینکه بتوان در این عرصه بسیار مهم گام‌های اساسی برداشت، نباید صرفاً سازمان تأمین اجتماعی را متولی اجرایی این طرح قلمداد کرد؛ چراکه این اقدام باید به‌صورت بین‌بخشی انجام‌شده و دستگاه‌های دیگر نیز نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با یادآوری اینکه یکی از دغدغه‌هایی که حوزه درمان همواره با آن درگیر بوده و برنامه‌های مختلفی را برای کاهش این مشکل به اجرا گذاشته، موضوع کاهش عمل سزارین در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: رایگان کردن عمل زایمان طبیعی یکی از اهداف ترویج این مهم بود. علاوه بر این سایر روش‌های زایمان ازجمله زایمان در آب نیز در بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان به خوبی به اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز