خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران:

حدود ۲۰۰ معدن در حال تجهیز در کشور وجود دارد/۹۸.۳ درصد از معادن کشور، کوچک و متوسط هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۲۳

وجیه الله جعفری گفت: ۹۸.۳ درصد از معادن کشور معادن کوچک و متوسط هستند و ۵ هزار و ۶۴۷ معدن فعال در کشور داریم.

به گزارش ایلنا، «وجیه الله جعفری» در همایش رونق تولید با احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس که در‌ سالن همایش‌های بین المللی هتل ارم در حال برگزاری است، بیان کرد: این همایش برای یک همگرایی، هم افزایی و تعامل برای انجام یک کار بزرگ در مسیر تولید و اشتغال برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس در واقع از سال ۱۳۹۶ پیشنهاد داده شده است، تصریح کرد: اواخر سال ۱۳۹۶ تفاهم نامه ای با ۴ سرمایه گذار با حضور وزیر صمت امضا و استارت کار زده شد.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه گفت: این طرح هم اکنون به عنوان طرح اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در بند ۳۷ سیاست‌های ابلاغی گنجانده شده است.

جعفری با بیان ظرفیت‌های اشتغال در معادن دنیا، اضافه کرد: حدود ۴۰ میلیون نفر اشتغال معادن کوچک مقیاس درجهان است که سهم بسزایی در اشتغال دارد.

وی با اشاره به اینکه ایمیدرو مجری طرح است، افزود: ایمیدرو کار را برای انجام به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تفویض کرده است.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین تاکید کرد: هماهنگی جدی برای پیگیری طرح در استان‌ها و فعال سازی معادن کوچک مقیاس در استان‌ها باید ایجاد شود.

جعفری با اعلام اینکه ۹۸.۳ درصد از معادن کشور معادن کوچک و متوسط هستند، گفت: ۵ هزار و ۶۴۷ معدن فعال در کشور داریم که استان اصفهان دارای بیشترین معدن است.

وی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۴۹۶ معدن غیر فعال در کشور وجود دارد، بیان کرد: بیشترین معادن غیر فعال در خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پایان گفت: حدود ۲۰۰ معدن در حال تجهیز در کشور وجود دارد که بیشترین آن مربوط به استان مرکزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز