خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

برای رفع بیکاری نیازمند استارت‌آپ‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۴۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حتی مهارت هم کافی نیست و جز مهارت باید زمینه‌های افزایش بهره‌وری فراهم شود و از طریق استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان این مهم امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عزیزی در آیین بزرگداشت فعالان حوزه مهارت گفت: توانستیم در برنامه ششم توسعه تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای را بگنجانیم. به دنبال این اتفاق قانون نظام آموزش فنی و حرفه‌ای تصویب شد و نهایتا شورای عالی فنی و حرفه‌ای تشکیل شد.

او با اشاره به دو رقمی بودن نرخ بیکاری در ایران بیان کرد: در مقطع کنونی قطعا به مهارت‌آموزی نیاز داریم و در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند با دانشگاه‌ها همکاری کند و در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های عملی نیز ارائه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل بیکاری بهترین کار مهارت‌آموزی در دانشگاه‌هاست، عنوان کرد: الان ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حتی مهارت هم کافی نیست و جز مهارت باید زمینه‌های افزایش بهره‌وری فراهم شود و از طریق استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان این مهم امکان‌پذیر است.

رئیس اتاق دوستی ایران و برزیل با اشاره به اینکه در یک سال فقط شش میلیون دلار کالاهای اساسی از برزیل وارد کرده‌ایم، بیان کرد: با استفاده از دانش و فناوری نوین می‌توانیم این کالا‌ها را در داخل تولید کنیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به افزایش بهره‌وری در تولید نیازمند فارغ التحصیلانی هستیم که مهارت‌های لازم را داشته باشند و برای این منظور نیازمند همکاری با بخش خصوصی هستیم.

عزیزی با بیان اینکه در ایران به ازای هر ۳۰ نفر یک کارمند دولت وجود دارد، گفت: این در حالی است که در ژاپن این نسبت ۳۰۰ به یک است و مردم هم از خدمات دولتی راضی‌تر هستند.

او ادامه داد: باید کارها را به بخش خصوصی داد. الان راندمان بخش دولتی بسیار پایین است و تمامی بودجه جاری دولت که رقم بالایی هم هست صرف این بخش می‌شود.

عزیزی در پایان بیان کرد: بهترین بخشی که می‌توان برای مهارت‌آموزی و افزایش بهره‌وری به سراغ آن رفت سازمان فنی و حرفه‌ای است و باید از این سازمان حمایت کرد. این در حالی است که ما بعضا شاهد هستیم که این سازمان باید دنبال نهاد‌های دیگر باشد و از آنها بخواهد، همکاری کنند. این رویه باید برعکس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز