خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور :

سربازان مهارت آموخته ۵ برابر شدند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۳۱

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از افزایش ۵ برابری سربازان مهارت آموخته خبر داد‌.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک سرشت در آیین تجلیل از مهارت آموختگان برتر نیروهای مسلح اظهار داشت: مهارت آموزی یک پیام ملی است و پنجم مرداد را به نام سربازان، مهارت آموزی و اقتدار ملی نامگذاری شده و بخشی از اجتماع ١٢٠ هزار نفری این مهارت آموزان را شامل می‌شود.  

وی افزود: پیام مقامات عالی و رهبر معظم انقلاب که همواره در حوزه رونق تولید و تولید ثروت است و این فعالیت‌ها کمتر از اقتدار ملی نظام نیست و این اجتماع اقتدار اقتصادی در شرایط فعلی به اندازه اقتدار نظامی مهم بوده و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته شده است.  

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برنامه مهارت‌آموزی دو هدف دارد، ادامه داد: اول اینکه نیروهای مسلح، بهره‌وری بیشتری در دوران سربازی داشته باشند و هدف دیگر افزایش توانمندی و توانایی‌های برخورداری از فرصت‌های شغلی به واسطه مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار و اشتغال پذیری است.  

وی بیان کرد: سربازان با توجه به سن و توان جسمی در موقعیتی قرار دارند که آماده دریافت مهارت هستند و به لحاظ فرصت دو ساله‌ای که دارند می‌توانند مهارت و تجربه لازم را کسب کنند.  

پاک سرشت تاکید کرد: مشوق‌های خوبی از سوی نیروهای مسلح پیش بینی شده است تا سربازان بعد از دوران خدمت توانمند شوند.  

همچنین در حاشیه این مراسم پاک سرشت در جمع خبرنگاران در خصوص پایش مهارت آموختگان سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان، رصد کارجویان را انجام می‌دهد و بر اساس آمار حدود ۴٢ تا ۴۵ درصد کسانی که آموزش دیدند بعد از یک دوره منطقی شاغل شدند.  

وی افزود: آموزش‌های ما در موارد زیادی تقاضا محور بوده و باوجود اینکه نیازمند تجهیزات زیادی است اما اثربخش بوده و در کوتاه مدت تاثیر بیشتری داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز