خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دانشگاه‌های علوم پزشکی زمین‌ها و تجهیزات میلیاردی بلااستفاده را بفروشند/ طرح تحول سلامت را موقتاً متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۴۵

یک فعال صنفی پرستاران می‌گوید: طرح تحول نظام سلامت از ابتدا و اول برای ما کارکنان نظام سلامت و خاصه کارکنان بخش بالین و به صورت ویژه برای پرستاران بیمارستان‌ها به جز تلخی و تلخکامی دستاوردی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماشا اکبری (فعال صنفی پرستاران) با اشاره به صحبت اخیر وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه ماه عسل تمام شد و باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از ابتدا و اول برای ما کارکنان نظام سلامت و خاصه کارکنان بخش بالین و بصورت ویژه برای پرستاران بیمارستان‌ها به جز تلخی و تلخکامی دستاوردی نداشته است. با شروع جشن‌های شادی و سرور آن ماه عسلی که از آن نام می‌برید کار و مسئولیت ما پرستاران بابت سرازیر شدن مشتریان و مراجعان به مراکز درمانی دولتی بابت خدمات القایی رایگان چندین برابر شد و در مقابل میزان دریافتی ما بر اساس طرح مجعول و مجهول قاصدک کم و کمتر و این اواخر صفر شد!

او ادامه داد: ما پرستاران شرکتی هنوز اضافه حقوق سال نود و هفت خود را نگرفته‌ایم؟ معوقه سال نود و شش کارکنان واحد‌های رادیولوژی هنوز پرداخت نشده است؟ کارانه و اضافه کار بیمارستان‌ها از ده تا دوازده ماه عقب افتاده است. پس چه کسانی پول‌ها و اسکناس‌ها را گرفته‌اند؟

اکبری با اشاره به این گفته وزیر که ساخت و سازهای غیرضروری را متوقف کنید، بیان کرد: ما معتقدیم جناب دکتر نمکی باید یک قدم محکم‌تر بردارید و بگویید پروژه‌های غیرضروری ساخته یا خریداری شده را بفروشید. در هر دانشگاهی ده‌ها مِلک بی‌مصرف و بلااستفاده وجود دارد که می‌تواند با تبدیل به نقدینگی بخشی از نگرانی‌های به جای وزیر را برطرف کرد. با برخی از تجهیزات میلیاردی بلااستفاده رها شده در محوطه بیمارستان‌ها هم باید همین برخورد صورت بگیرد.

این فعال صنفی پرستاران با اشاره به تاکید وزیر مبنی بر لزوم بازنگری بر طرح تحول سلامت گفت: ما به عنوان سربازان خط مقدم بخش بهداشت و درمان سال‌هاست که این حرف‌ها را می‌شنویم اما هیچ تغییر محسوسی در استراتژی فرماندهان وزارت بهداشت نمی‌بینیم. چقدر زمان باید بگذرد تا این بازنگری انجام شود؟ به قیمت چقدر فرسایش جسمی و جانی کارکنان بخش بالین؟

وی در پایان خاطرنشان کرد:  هیچ استادکار ماهری نمی‌تواند لوکوموتیو در حال حرکتی را تعمیر اساسی کند مگر سرهم‌بندی کردن تا رسیدن به ایستگاه بعدی. ولی فراموش نباید کرد که سرنشینان این قطار جان و سلامتی مردم است. جان مسافران این قطار نیازمند تعمیر را به خطر نیندازیم. لطفاً اگر قصد تعمیر این قطار معیوب را دارید دستور توقف موقت آن را صادر نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز