خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره تامین اجتماعی غرب تهران مطرح کرد؛

۴۰ خدمت غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۹۰۵

مدیرکل اداره تامین اجتماعی غرب تهران گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار کارگاه فعال در غرب، ۳۰۵ هزار مستمری‌بگیر، ۱۹ هزار و ۸۵۰ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، ۱۸ هزار بیمه کارگران ساختمانی و چهار هزار بیمه قالیباف در غرب تهران داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید حیدری (مدیرکل اداره تامین اجتماعی غرب تهران) در نشست هم‌اندیشی تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ خدمت تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می‌شود که قرار است تا پایان سال به ۶۰ خدمت برسد، بیان کرد: تامین اجتماعی در مجموع به ۴۲ میلیون بیمه شده و در غرب تهران به سه میلیون و ۶۰۰ بیمه شده خدمات ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه غرب تهران قطب مهم صنعت کشور است و‌ ما افتخار ارائه خدمات به کارگران در این منطقه را داریم، اظهار داشت: در حال حاضر  ۱۲۰ هزار کارگاه فعال در غرب، ۳۰۵ هزار مستمری بگیر، ۱۹ هزار و ۸۵۰ هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، ۱۸ هزار بیمه کارگران ساختمانی و ۴ هزار بیمه قالیباف در غرب تهران داریم.

حیدری با بیان اینکه جامعه هدف ما طیف گسترده از آحاد مردم است، تصریح کرد: تاکنون برای ارتقای سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان اقداماتی انجام شده است. از جمله این اقدامات خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی بود که ۴۰ خدمت را شامل می‌شد.

او با بیان اینکه خدمات در سایت در سه دسته مختلف خلاصه می‌شود، گفت: خدمات بیمه‌شدگان یکی از این دسته‌هاست که شامل خدماتی همچون غرامت ایام بیماری و بارداری، احتساب سربازی، کمک هزینه ازدواج و کفن و دفن، رویت سابقه و اعتراض به آن، رویت دستمزد دو سال اخر بازنشستگی بوده است. اخیرا صدور دفترچه به صورت الکترونیکی نیز به این خدمات اضافه شده است.

مدیر کل اداره تامین اجتماعی غرب تهران خاطرنشان کرد: دسته دیگر خدمات سایت به مستمری‌بگیران ارائه می‌شود که شامل دریافت فیش‌های ماهانه حقوق، احکام مستمری حقوق، دستمزد دو سال آخر منتهی به بازنشستگی و فرمول محاسبه مستمری بازنشستگی‌شان می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه خدمات سایت به کارفرمایان نیز شامل پرداخت فهرست‌های حق بیمه، فیش پرداخت حق بیمه و ابلاغ صورت حساب‌هاست، گفت: بازرسی‌های سازمان تامین اجتماعی حدود یک سال است از شکل سنتی خارج شده و با استفاده از ادوات الکترونیکی و سریعتر صورت می‌گیرد.

او افزود: مشوق‌های بیمه‌ای در حال پیاده‌سازی است و سعی می‌کنیم در این حوزه اقدامات مهمی را انجام دهیم. تاکنون نیز بحث بخشودگی جرایم و بدهی‌های کارفرمایان در دستور کار قرار گرفته‌است. به هر حال سازمان تامین اجتماعی سازمانی درآمد-هزینه‌ای است و عمده خدمات خود را از محل دریافت حق بیمه ارائه می‌کند و لذا ما به کارفرمایان خوش حساب خدمات ویژه ارایه می‌دهیم. ما در غرب تهران ۱۵ شعبه، ۲۳ کارگزاری و هشت شعبه اقماری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز