خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی خطاب به دیوان عدالت:

آیا قبول ندارید "دادنامه "۱۷۹ مثل یک سونامی امنیت شغلی کارگران را نابود کرد؟!

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۴۰

حسین حبیبی در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان عدالت اداری از مواضع خود در رابطه با امنیت شغلی کارگران دفاع کرد؛ او در این نامه بر عواقبی که دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت برای کارگران داشته، انگشت گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) قرار است ۲۸ مرداد ماه به اتهام نشر اکاذیب محاکمه شود؛ این محاکمه با شکایت دیوان عدالت اداری کلید خورده است. حالا حبیبی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دیوان عدالت از مواضع خود دفاع کرده و بر لزوم دفاع از امنیت شغلی کارگران تاکید نموده است.

در این نامه آمده است: آیا قبول دارید دادنامه ۱۷۹ دیوان که در سال ۱۳۷۵ به منظور تایید و وجاهت بخشیدن به دستورالعمل ۳۵۷۲۲ وزارت کار صادر شد، -مبنی بر اینکه در صورت ذکر مدت در قرارداد کار، قرارداد تنظیمی موقت و غیر دائمی خواهد بود- به یکباره چون سونامی ویرانگری، قراردادهای دائم در کارهای با ماهیت مستمر را نابود کرد؟!

در ادامه این نامه می‌خوانیم: آیا قبول دارید دادنامه ۱۷۹ شما باعث شد آئین نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار یعنی   تعیین حداکثر مدت در قراردادهای کار که ماهیت آنها غیرمستمراست، نوشته نشود؟! می‌پرسید چرا و چه ارتباطی دارد؛ می‌گویم چون قراردادهای کار با ماهیت مستمر موقت شده بود، آنهم یکساله و۶ ماهه و۳ ماهه وهم اکنون نیز  یک ماهه. و آنوقت بنا بود حداکثر مدت در قراردادهای موقت چند ساله باشد؟ درواقع سال ۹۶ که تعیین حداکثر مدت موقت برای کارهای غیر مستمر ۳ سال تعیین شد در وزارت کار و هم‌ اکنون در دولت، گرد و خاک می‌خورد، آنهم عامدانه و عالمانه.

او در ادامه نامه‌ی خود، از دیوان عدالت خواسته به جبران گذشته، امنیت شغلی کارگران را احیا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز