خبرگزاری کار ایران

در یک نشست خبری مطرح شد؛

وزیر کار: دنبال ایجاد شرایط بهتر برای فعالان اقتصادی با تبادل اطلاعات بین سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی هستیم/ وزیر اقتصاد: باید به سمت نظام بیمه‌ای، مالیات و بازار سرمایه دیجیتال و هوشمند برویم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۳۶

تفاهم نامه «تبادل داده و اطلاعات» امروز (۲۹ تیر) با حضور محمد شریعتمداری و فرهاد دژپسند در محل نمایشگاه الکامپ، نمایشگاه بین‌المللی تهران میان دو وزارتخانه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدشریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مراسم امضای این تفاهم‌نامه در نمایشگاه الکامپ با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ یکی از مهم ترین رویدادهای اقتصادی، آی تی و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت: مطابق با این تفاهم‌نامه قرار است تا تبادل اطلاعات مربوطه بین سازمان مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی کشور صورت بگیرد. ما معتقدیم که در صورت تبادل اطلاعات شرایط بسیار بهتری برای فعالان اقتصادی فراهم می‌شود.

او افزود: نظام مالیاتی کشور بسیار گسترده و پیچیده است. نظام الکترونیکی منسجم می‌تواند آن را شفاف و دسترسی به اطلاعات را در راستای بهبود فضای کسب و کار تسریع کند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب در کشور و ۱۴ میلیون زیرمجموعه این سازمان وجود دارد که بیمه‌پردازی می‌کنند، بیان کرد: هم در زمینه حسابرسی به سیستم مالبتی کشور و هم مبالغی که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود، نظام هوشمند بسیار موثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم تا اواخر مهر تبادل اطلاعات خوبی با سازمان مالیاتی کشور داشته باشیم. استفاده از اطلاعات دستگاه‌ها به طور مشترک، به ویژه برای فعالان اقتصادی در راستای بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه‌های مبادله، خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد داد.

همچنین در این مراسم فرهاد دژپسند (وزیر امور اقتصادی و دارایی) با تاکید بر اینکه شاهد امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شکل‌گیری نظام الکترونیکی در نظام مالیاتی کشور هستیم، اظهار داشت: برای افزایش درآمد مالیاتی هم باید پایه‌های مالیاتی کشور را افزایش داده و هم مفر فرار مالیاتی را مسدود کنیم.

او افزود: تاکنون در برنامه‌هایی که به مجلس و آقای رئیس جمهور ارائه کردم، بر شکل گیری اقتصاد هوشمند تاکید داشتم.

دژپسند با اشاره به اینکه باید از اقتضاد مقاوم به سمت و سوی اقتضاد هوشمند رفت، تصریح کرد: باید در بحث اقتصاد هوشمند به سمت نظام بیمه‌ای، مالیات و بازار سرمایه دیجیتال و هوشمند دست یابیم. برای ما راضی کننده نیست که کسب مجوز برای فعالیت اقتصادی طولانی و زمانبر باشد، اما برای تحقق آن همکاری دستگاه‌های ذیربط لازم است.

او با اشاره به همکاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه با آمادگی کامل پای کار آمد. وزارت کار و وزارت راه در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته‌اند. وزارت اقتصاد و دارایی عزم جزمی برای گسترش الکترنیکی کردن امور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز