خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلولان مقابل وزارت بهداشت/ خدمات توانبخشی باید تحت پوشش بیمه باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۹۴۱

جمعی از معلولان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۶ قانون معلولان مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (۲۶ تیر ماه) حدود ۲۵ نفر از معلولان و فعالان صنفی تشکل‌های معلولان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۶ قانون معلولان مقابل وزارت بهداشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته یکی از فعالان صنفی معلولان، طبق ماده ۶ قانون معلولان وزارت بهداشت و درمان مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهند.

معلولان می‌گویند: اگرچه قانون تأکید بر شمولیت بیمه‌ای خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) اما وزارت بهداشت تاکنون این قانون را رعایت نکرده‌ است. در این شرایط اقتصادی ما از پس هزینه‌های درمانی و توانبخشی خود برنمی‌آییم.

به گفته آنها، تنها بیمه معلولان بیمه سلامت پایه است. بیمارستان‌های دولتی این بیمه را برای عمل‌های جراحی مثل زخم بستر قبول نمی‌کنند و هزینه بیمارستانهای خصوصی نیز بسیار زیاد است.

در پی اعتراضات صبح امروز معلولان، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه ریاست وزارت بهداشت با تعدادی از نمایندگان معلولان جلسه‌ای گذاشت و متعهد شد تا روز دوشنبه (۳۱ تیر ماه) کارگروهی تشکیل شود و پیگیری‌هایی که وزارت بهداشت در این زمینه انجام خواهد داد را به گوش معلولان برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز