خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری:

حق ولخرجی از منابع سازمان تامین‌اجتماعی را نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۳۶

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، امانتداری از سرمایه‌های بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور را افتخاری بزرگ برای این سازمان دانست.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری در همایش تامین اجتماعی، حامی رونق تولید که همزمان با گرامیداشت روز تامین اجتماعی در مجتمع نگین غرب برگزار شد افزود: بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی، هر ماه بخشی از حقوق خود را در این سازمان بیمه‌گر اجتماعی به ودیعه می‌گذارند تا از خدمات درمانی و مستمری بازنشستگی این سازمان بهره‌مند شوند و آینده آنها و فرزندانشان تامین باشد.

وی ادامه داد: حق ولخرجی از منابع سازمان تامین‌اجتماعی را نداریم و با صداقت و پاکدستی، تدبیر و اندیشه درست و اخذ نظرات صاحبان منابع، نگهبان اموال و دارایی‌های آنان هستیم.

سالاری افزود: هرجاکه افرادی صاحب اموالی هستند و بخشی از دارایی‌های خود را به امانت می‌گذارند، رابطه ساده و ‌مشخصی برقرار است و حق دارند در انتخاب مدیران نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران سازمان تامین‌اجتماعی نیز، اعضای هیات امنا که با واسطه یا بی‌واسطه منتخب شرکای اجتماعی و ذینفعان این سازمان هستند، نقش دارند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، به استقلال اداری و مالی این سازمان اشاره کرد و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس هیات امنا، بر استقلال سازمان تاکید دارد و در کنار او، از سازمان تامین‌اجتماعی صیانت می‌کنیم.

سالاری بر استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان سازمان تامین‌اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور هستند، تاکید کرد و افزود: استقلال اداری و مالی به این معنا نیست که از ظرفیت مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه و سایر نهادها برای تقویت سازمان و خدمت بهتر به ذینفعان بهره نگیریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین‌اجتماعی، زحمات آن مرحوم برای ارتقای خدمات و پیشبرد ماموریت‌های سازمان تامین‌اجتماعی را شایسته تقدیر دانست.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر گسترش خدمات غیرحضوری در سازمان تامین‌اجتماعی، گفت: قرار بود در این هفته، از ۴۴ خدمت غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی رونمایی شود اما ترجیح دادیم که این خدمات، زمانی رونمایی شوند که به صورت کامل غیرحضوری باشند تا بیمه‌شدگان و مخاطبان بتوانند در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مورد نیاز خود را انجام دهند.

سالاری گفت: با قدرت در مسیر ایجاد زیرساخت‌های الکترونیک و خدمات نوین حرکت می‌کنیم تاجایی که هرکدام از کارشناسان سازمان تامین‌اجتماعی در شعب و مراکز بیمه ای، بتوانند به تنهایی تمام نیازها و درخواست‌های مراجعه کنندگان را انجام دهند و سوابق این خدمات ارائه شده، به صورت آنلاین قابل کنترل و رویت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای ارزش و اعتبار دفترچه‌های درمانی، تصریح کرد: باید به تعهداتی که بر عهده گرفته ایم، متعهد باشیم و پسندیده نیست که بیمه شده سازمان تامین‌اجتماعی خدای ناکرده در برخی مراکز درمانی با کم احترامی مواجه شود. امیدواریم با حمایت وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جایی برسیم که منزلت خدمت‌گیرندگان به درستی و شایستگی رعایت شود.

سالاری افزود: اطمینان خاطر از پرداخت مستمری بازنشستگان در پایان هرماه، وظیفه اصلی ماست و یک روز تاخیر در پرداخت را به هیچ عنوان نمی پذیریم و پرداخت به موقع مستمری‌ها را از ماموریت‌های اصلی خود می‌دانیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی بر تداوم اجرای طرح کرامت رضوی تاکید کرد و گفت: از بانک رفاه نیز می‌خواهم تا نسبت به تسهیل و تسریع در پرداخت مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان، اقدامات لازم به عمل آورد.

سالاری گفت: درباره وصول مطالبات سازمان از نهاد دولت، از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله حمایت‌های وزیر محترم کار، هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم با دریافت مطالبات، کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: کاهش اختلاف با کارفرمایان که منجر به طرح پرونده‌ها در هیات‌های تشخیص می‌شود را در دستور کار داریم و به جد پیگیر هستیم که این موارد با کمک و نظر شرکای اجتماعی سازمان، اصلاح شود و به حداقل برسد.

سالاری ادامه داد: هم اندیشی و اتاق‌های فکر را از هفته آینده، با حضور تشکل‌ها و شرکای اجتماعی تشکیل خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیازمند تامین منابع و هم‌فکری و تعامل مشترک بین سازمان، دولت و‌ بیمه شدگان عنوان کرد و افزود: باید این مسیر را با هم تعریف کنیم که این مهم محقق شود. در موضوع مسکن بازنشستگان، استفاده از ظرفیت مسکن مهر مدنظر است و پیگیری‌های لازم را خواهیم کرد.

سالاری در پایان متذکر شد: در بحث اصلاحات پارامتریک نیز، ضمن تاکید بر اینکه این اصلاحات برای صندوق‌های بازنشستگی ضروری است، بر این نیستیم که تبعات آن، شرکای اجتماعی را متضرر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز