خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

بازنشستگان امیدی به دریافت مستمری شایسته ندارند/ پای منافع کارگران ایستاده‌ایم/ برای وادار کردن مسئولان به عمل در چارچوب قانون تجمع کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۴۸

سازمان تامین اجتماعی با این هدف تشکیل شد که امنیت روانی به بازنشستگان بدهد، چه کردیم که دغدغه بازنشسته و کارگر حفظ تامین اجتماعی است.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در تجمع سال‌روز تامین اجتماعی مقابل سازمان مدیریت و برنامه اظهار داشت: در سال 54 قانون تامین اجتماعی تبدیل به مترقی‌ترین قانون شد. البته اصل قانون را می‌گوییم نه چیزی که امروز با هزاران ترفند از موضوعیت خارج شد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با این هدف تشکیل شد که امنیت روانی به بازنشستگان بدهد، چه کردیم که دغدغه بازنشسته و کارگر حفظ تامین اجتماعی است.

وی افزود: بازنشسته امید به دریافت مستمری شایسته ندارد.‌ قرار بود شستا وقتی منابع و مصارف، مشکل دار شد، کمبود درآمدی را جبران کند. به کجا رسیدیم که آقای روحانی می‌گوید واگذارشان کنید.

خدایی بیان کرد: هیچ‌گاه آنقدر به بازنشستگان و کارگران اعتماد نکردید که در اداره آن سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه برای وادار کردن مسئولان به عمل در چارچوب قانون تجمع کرده‌ایم، گفت: آیا این برازنده ما است که برای درخواست«عمل به قانون» تجمع کنیم؟ عمل به قانون در نظام ما نیاز به تجمع دارد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه حق خود را خواهیم گرفت، تصریح کرد: پای منافع کارگران و بازنشستگان ایستاده‌ایم و‌ خواهیم ایستاد. در طول تاریخ سازمان، هیچ‌کدام از دولت‌ها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند و ما اکنون به وضعیت بحرانی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به مذاکره افتخار می‌کنیم اما نسل بعدی من به مذاکره با تخلف کنندگان از قانون تن نخواهد داد. راه خروج از بحران تامین اجتماعی را اصلاحات پارامتریک دانستند اما ما در مقابل اینگونه طرح‌هایی که علیه معیشت و‌حقوق کارگران است، سکوت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز