خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب مطرح کرد:

کاهش نرخ بیکاری فصلی را نمی‌توان مبنا قرار داد/ همیشه به نحوه محاسبه آمار بیکاری اعتراض داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۸۸

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: محاسبه نرخ بیکاری از این جهت که ساعت در هفته را ملاک قرار داده، اشتباهاتی را ناگزیر وارد آمار بیکاران می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (نماینده مجلس شورای اسلامی) در حاشیه مراسم ولادت امام‌ رضا(ع) که در محل خانه کارگر برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز آمار اعلام کرده که نرخ بیکاری حدود ۱.۳ کاهش یافته است، اظهار داشت: به این معنا نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به بهار گذشته از ۱۲.۱ به ۱۰.۸ رسیده است. رئیس جمهور نیز اخیراً در سخنانش این اعداد را مبنا قرار داده و به کاهش نرخ بیکاری در کشور اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما سالهاست به نحوه محاسبه آمار در نرخ بیکاری و مبنا قرار دادن آن معترض بوده‌ایم، بیان کرد: محاسبه نرخ بیکاری از این جهت که ساعت در هفته را ملاک قرار داده، اشتباهاتی را به طور ناگزیر وارد می‌کند. 

او ادامه داد: آمارگیری‌‌های فعلی فاقد ارزش علمی است. یعنی با ۵۰ هزار برگ انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه آمار واقعی بیکاری در سرشماری معلوم می‌شود، گفت: اینها آمار فصلی هستند. ممکن است الان یک واحد کاهش داشته باشد اما سه ماه بعد دو واحد افزایش بیابد. اگر تحلیل ویژه‌ای بخواهیم داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که نسبت به سه ماه قبل بیکاری خیلی دچار تحول نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز