خبرگزاری کار ایران

در نامه‌هایی جداگانه به معاون وزیر کار مطرح شد؛

کارگران مخابرات با حذف کمیته‌های استانی "انضباط کار" مخالفند

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۱۸

رئیس و اعضای شورای عالی تشکل‌های کارگری مخابرات در نامه‌های جداگانه به معاون وزیر کار، به حذف کمیته‌های استانی انضباط کار و اصلاح آیین‌نامه انضباطی مخابرات ایران اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تشکل‌های کارگری مخابرات در نامه‌های خود به معاون روابط کار وزیر کار که رونوشت‌هایی از آن برای علیرضا محجوب (نماینده تهران در مجلس و رئیس کمیته روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس) و نادر قاضی پور (نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس) ارسال شده، به فعالیت‌های استانی کمیته‌های انضباط کار، طبقه‌بندی مشاغل و حفاظت کار در سال‌های اخیر اشاره کرده و ایجاد و فعالیت آنها را از جمله حقوق مصرح قانونی کارگران دانسته‌اند.

نمایندگان صنفی کارکنان مخابرات در نامه خود تصریح کرده‌اند: اخیراً با ابلاغ دستورالعمل برگزاری چهارمین دوره انتخابات نمایندگان کارگران و سرپرستان در کمیته انضباط کار شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه و تصویب آیین‌نامه جدید انضباط کار برای مخابرات توسط حوزه روابط کار وزارت کار، گنجانده شدن تبصره 1 ماده 3 در آیین‌نامه جدید که اشعار می‌دارد «کارفرما می‌تواند کمیته‌ها را به صورت متمرکز تشکیل دهد» در حق کارگران اجحاف کرده‌اند.

آنها توضیح داده‌اند: کارفرما می‌تواند از این تبصره برای حذف کمیته‌های انضباطی کار استانی بهره ببرد که در نتیجه، این اقدام می‌تواند تبعات حقوقی و اجتماعی متعددی در مخابرات داشته باشد و زمینه‌های نارضایتی کارگران را فراهم آورد.

تشکل‌های کارگری مخابرات در ادامه نامه خود ضمن ابراز مخالفت با حذف کمیته‌های انضباط کار استانی که موجب تضییع حقوق کارگران می‌شود، از معاون روابط کار وزیر کار درخواست کرده‌اند به فوریت از این اقدام جلوگیری به عمل آورد.

نمایندگان صنفی کارکنان مخابرات در نامه‌های خود تصریح کرده‌اند: علیرغم اینکه در آیین نامه جدید قید شده که نظر مثبت تشکل‌های کارگری لحاظ گردیده، هرگز از آنها نظرخواهی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز