خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در سفر به لامرد و مهر:

مواد اولیه صنعت آلومینیوم را از خارج از کشور تامین می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۹۴

معاون اول رئیس جمهوری، در جریان سفر خود به جنوب استان فارس وارد شهرستان‌‌های لامرد و مُهر شد. وی از شهرستان جهرم هم بازدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری در جریان سفر امروز خود به شهرستان‌های لامرد و مُهر، گفت: تلاش می‌کنیم تا موانع بهره‌برداری از مجتمع آلومینیوم لامرد را شناسایی کنیم. این مجمتع با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در توسعه کشور بازی کند.

وی افزود: در لامرد بعضی از طرح‌های مهم دیگر هم در حال اجراست که یکی از آنها مربوط به صنعت آلومنیوم است. برای توسعه کشور به شدت به صنعت آلومینیوم نیاز داریم اما ظرفیت محدود است. ما مواد اولیه صنعت آلومینیوم را از خارج از کشور تامین می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آلومینیوم انرژی بسیار زیادی را مصرف می‌کند به همین خاطر تقریبا اکثر کشورهای خارج فارس در این حوزه پیشرفت زیادی کرده‌اند، گفت: این در حالی است که صنعت آلومینیوم در ایران سابقه بیشتر دارد. از این رو به کارهای جدی و مهم در این حوزه نیاز داریم. در لامرد یکی از مهمترین صنایع آلومینیوم کشور مستقر است. حجم سرمایه‌گذاری در آن چندین میلیارد دلار است اما زمان بهره‌برداری از آن طولانی شده است.

جهانگیری افزود: فکر کردم باید بازدیدی از آلومنیوم لامرد داشته باشم تا ببینم چه مشکلاتی دارد. انشاالله طرح ظرف امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسد. همچنین دو طرح در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی در لامرد در جریان ساخت است که جز طرح‌های اساسی کشور است. حجم سرمایه‌گذاری در آنها چند هزار میلیارد تومان است. این طرح نقش تعیین‌کننده‌ای در صنعت کشور دارد؛ لذا هدف من از بازدید لامرد و جنوب استان فارس رفع موانع این طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: در دو سال پایانی دولت دوازدهم یک مجموعه از طرح‌های بزرگ و کلیدی در کشور در جریان است که باید سریعتر به نتیجه برسند.

جهانگیری در مورد بازدید خود از شهرستان جهرم، گفت: در شهرستان جهرم هم بحث تامین آب آشامیدنی و نیروگاه برق در جریان است. از طریق استاندار در جریان کم و کیف و موانع توسعه این شهرستان قرار گرفتم. امیدوارم قدمی در جهت حل مشکلات شهرستان‌ها و استان‌ها برداریم.

گفتنی است که مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری و تولید شمش آلومینیوم قرار دارد.

این مجتمع که در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس قرار دارد، در افزایش تولید آلومینیوم ایران و رساندن این محصول فلزی به چشم‌انداز 1404 که 1.5 میلیون تن است، نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز