خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران مریوان:

دولت بدهی هزاران میلیاردی ما را به تامین اجتماعی بازگرداند/ مدیران تامین اجتماعی از کیسه خلیفه نبخشند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۷۷

عبدالله بلواسی به عنوان نماینده ۲۲۰۰۰ بیمه شده مریوان و سروآباد، از وزیر کار می‌خواهد که به وعده تجهیز درمانگاه این شهرستان عمل کند.

عبدالله بلواسی (فعال صنفی کارگران خباز مریوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به شرح مطالبات و خواسته‌های کارگران این شهرستان محروم می‌پردازد.

او قبل از هرچیز به لزوم تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی مریوان اشاره می‌کند: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان‌های مریوان و سروآباد که تعدادشان امروز بیشتر از ۲۲ هزار نفر است، منتظر تحقق وعده‌های وزیر رفاه در جهت تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی مریوان هستند. 

او به مطالبه‌گری‌های رسانه‌ای و همچنین ملاقات میکاییل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان) در خرداد ماه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره می‌کند و می‌گوید: در آن جلسه آقای وزیر وعده دادند که «به زودی» درمانگاه مریوان تجهیز می‌شود؛ حال ما در انتظار برآورده شدن این وعده هستیم.

دولت به وعده‌هایش به کارگران عمل کند

بلواسی ادامه می‌دهد: امروز ما کارگران مشکل معیشت داریم؛ خانواده‌های ما محتاج خدمات دارویی و درمانی رایگان، در دسترس و با کیفیت هستند؛ از دولت می‌خواهیم در این فرصت باقیمانده به وعده‌هایی که به کارگران داده، عمل کند.

این فعال صنفی کارگران مریوان، به بیان دیگر خواسته‌های کارگران می‌پردازد: ما کارگران، سرمایه عظیم انسانی این مملکت هستیم و مسئولان، مدیون زحمات و عرق پیشانی ما کارگران هستند؛ لذا حق طبیعی و مسلم ما کارگران است که از پتانسیل‌های سرشار کشور سهمی داشته باشیم.

او ادامه می‌دهد: ما می‌خواهیم از حق بیمه‌ای که پرداخت می‌کنیم، برای خانواده‌هایمان، «ارزش انسانی» بخریم؛ می‌خواهیم دولت بدهی‌های هزاران میلیاردی ما را به تامین اجتماعی بازگرداند؛ ما کارگران از مدیران تامین اجتماعی می‌خواهیم سرمایه ما را حیف و میل نکنند و از کیسه خلیفه به کسی نبخشند.

این فعال کارگری اضافه می‌کند: علاوه بر «نان»، «آینده» و «درمان»، ما کارگران خواستار مشارکت در سرنوشت خود و حق برخورداری از تشکل‌های مستقل بدون دخالت دولت و سودجویان هستیم. 

درمانگاه مریوان تجهیز شود

بلواسی باز هم تاکید می‌کند: ما کارگران و بیمه‌شدگانِ مریوان و سروآباد از مدیریت درمان تامین اجتماعی می‌خواهیم وعده‌های آقای وزیر را پیگیری کنند و درمانگاه تامین اجتماعی مریوان را هرچه زودتر به پزشکان متخصص و تجهیزات پیشرفته پزشکی تجهیز کنند.

او ادامه می‌دهد: با تجهیز این درمانگاه، جمعیت عظیم کارگری شهرستانهای مریوان و سروآباد از رفت و آمدهای زاید و پرهزینه به شهرهای دیگر نجات می‌یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز