خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه زاگرس به معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۱۰

شماری از کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه زاگرس به تاخیر دو ماهه در مطالبات مزدی و بیمه‌ای‌ خود اعتراض کردند.

منابع کارگری در راه‌آهن اندیمشک به خبرنگار ایلنا گفتند: گروهی از کارگران نگهداری از خطوط راه‌آهن ناحیه زاگرس  (از منطقه ریلی شوش تا تنگ هفت) که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کارند، به تاخیر در دریافت مطالبات مزدی خود اعتراض کردند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای‌ آنها دو ماه به تاخیر افتاده و درخواست آنها، تسریع در پرداخت حداقل بخشی از معوقات مزدی و بیمه‌ای است. آنها از عملکرد بخش خصوصی نیز رضایت ندارند.

به ادعای این کارگران، مشکلات‌ کارگران خطوط ابنیه فنی از ۴ تا ۵ سال قبل زمانی آغاز شد که این بخش زیر بنایی راه‌آهن به بخش خصوصی واگذار شد و آنها از آن زمان تاکنون با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند و طی این مدت به دلیل بی‌توجهی مسئولان نه تنها وعده‌ها هنوز بی‌عمل مانده که بر مشکلات افزوده نیز شده است.

 این گروه از کارگران اظهار داشتند: بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن قابل واگذاری نیستند و اساسا باید منابع  مالی نگهداری از آن از بودجه جاری راه آهن تامین شود.

این کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه زاگرس به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم.

کارگران خطوط ابنیه راه‌آهن زاگرس در خاتمه  یادآور شدند: هفته گذشته نیز به دلیل بی‌توجهی‌ مدیریت کارفرما نسبت به مشکلاتمان، اعتراضی مشابهی را انجام دادیم.

از قرار معلوم، اعتراض کارگران خطوط ریلی ناحیه زاگرس تاخیر در حرکت قطار اندیمشک به تهران را در پی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز