خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان:

ورودی حق بیمه به صندوق تامین اجتماعی در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان است/۶۵۰۰ کارگاه جدید در استان کرمان بیمه‌پرداز شدند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۲۱۸

نشست کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی کرمان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی، نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و کارفرمایان استان برگزار شد.

علی حسینی (مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان) گفت: پیشنهادات ارائه شده از جانب کارفرمایان را در جهت کسب کار و رونق تولید با بررسی‌های کارشناسی و رعایت ضوابط و مقررات به کار می‌گیریم.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۰۰ کارگاه کشفی جدید داشته‌ایم، افزود: این تعداد کارگاه جدید باعث شده که در سال گذشته ۵ درصد افزایش تعداد بیمه‌شدگان نسبت به نرم کشوری داشته باشیم که نشان از تلاش و همراهی کارفرمایان ۵۰ هزار کارگاه فعال در استان است که هم اشتغال را حفظ کردند و هم نیروی جدید را به کار گرفته‌اند. جا دارد از این اقدام تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان تشکر کنیم.

وی با مطرح کردن این مطلب که تامین اجتماعی سازمان مشاع بین نسلی است که نسل امروز حق بیمه می‌پردازد و نسل دیروز دریافت می‌کند، گفت: ورودی حق بیمه به صندوق تامین اجتماعی در هر ماه در کشور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که هر ماه در کشور ۶  هزارمیلیارد تومان به عنوان حقوق مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود. در استان کرمان این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان است که ماهانه به ۱۱۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر مستمری پرداخت می‌شود.

حسینی، حق بیمه وصولی هر ماهه در استان را ۱۸۵ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هر ماهه ۲۲۰ میلیارد تومان به عنوان تعهدات کوتاه و بلندمدت و درمان در استان کرمان هزینه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند تصریح کرد: صاحبان اصلی این سازمان کارفرمایان و بیمه‌شدگان هستند و ما اعتقاد داریم اگر کارفرمایی باشد اشتغالی صورت می‌گیرد و اگر اشتغالی باشد کارگری بر سر کار است و اگر کارگری برسر کار باشد حق بیمه‌‌ای به این سازمان پرداخت خواهد شد.

 در این جلسه کارفرمایان و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند که پاسخ لازم به آنان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز