خبرگزاری کار ایران

کارفرمای «ایران پوپلین» دو ماه معوقه مزدی کارگران را می‌پردازد/ کارگران خواستار رسیدگی به مشکل بیمه تکمیلی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۱۳۸

کارگران کارخانه نساجی ایران پوپلین رشت دو ماه معوقات مزدی دارند. مدیران کارخانه از پرداخت بخش‌هایی از این مطالبات خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قرار معلوم پرداخت بخشی از معوقات دو ماهه کارگران کارخانه نساجی ایران پوپلین در شهرستان رشت، امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.

 پیش از این کمبود نقدینگی و نبودن امکانات مالی، دلیل دیرکرد در پرداخت معوقات کارگران اعلام شده بود و حال مدیرعامل این کارخانه که اخیرا تغییر کرده است؛ از پرداخت یک ماه از مطالبات مربوط به اردیبهشت ماه آنها خبر می‌دهند.

از قرار معلوم؛ کارگران این کارخانه در پیگیری مطالبات معوقه مزدی خود در هفته جاری به عدم دریافت معوقات خود اعتراض کرده بودند.

پرویز زعیمی (رئیس انجمن صنفی کارخانه ایران پوپلین رشت) با بیان اینکه در بحث تولید و فروش محصولات کارخانه هیچگونه مشکلی نداریم به ایلنا گفت: دوماه دستمزد از کارفرمای خود طلبکاریم که در روزهای گذشته مدیرعامل کارخانه وعده پرداخت بخشی از این مطالبات را داد.

وی با بیان اینکه یک ماه از معوقات مزدی مربوط به اردیبهشت ماه کارگران قرار است امروز پنجشنبه به حساب کارگران واریز شود، درباره مابقی مطالبات کارگران گفت: قرار است حقوق خرداد ماه کارگران در روز ۱۵ تیرماه به صورت علی‌الحساب پرداخت شود.

او با بیان اینکه حدود ۲۵۳ نفر به صورت قراردادی در کارخانه ایران پوپلین مشغول کار هستند، در ادامه درباره سایر مطالبات صنفی همکاران خود گفت: از دیگر مطالبات صنفی کارگران ایران پولین مشکل بیمه تکمیلی است. با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز