خبرگزاری کار ایران

امضای دوتفاهمنامه با وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۳۴

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دوتفاهمنامه با وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی منعقد کرده‌ایم که اولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دومی مجموعه‌ای از برنامه‌ها در بخش‌های پژوهشی، فرهنگی، توانمند سازی، نشاط اجتماعی و غیره را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صادقی فر(معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در دوازدهمین نشست علمی دوشنبه‌های فرهنگی اجتماعی درباره "بایسته‌های پژوهش درحوزه فرهنگی و اجتماعی" افزود: متاسفانه در کشورهای درحال توسعه، نرخ تحقیق به عمل، ۹۰ به ۱۰ است و «پژوهش بماهو پژوهش» صورت می‌گیرد. خوشبخت، ملتی است که آنچه  را می‌اندیشد، عمل کند. 

صادقی فر اظهار داشت: ما از اندیشه و فرهنگ پژوهش فاصله گرفته‌ایم. ما تصمیمات بزرگی در جامعه می‌گیریم که پایه پژوهشی ندارند. درصورتی که در جامعه خودمان نیاز داریم به سه ضلعی «‌دانش، آگاهی و توانایی» برسیم تا بتوانیم پیشرفت و رشد همه جانبه را داشته باشیم.

دکتر صادقی فر به دو ضرورت در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: امر پژوهش را باید به میان بنگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی ببریم تا بتوانیم ذهن جامعه کار و تولید را درخصوص مسائل و مشکلات موجود به صورت علمی حساس کنیم. علاوه براین روحیه مطالبه گری و جستجوگری در جامعه کار و تولید را ایجاد کنیم تا هر کسی، نتواند فضای ذهنی و علمی جامعه را با آمار و اطلاعات غلط  مغشوش جلوه دهد.

صادقی فر تاکید کرد: باید  از جانبداری در همه کارها اجتناب کنیم حتی در تدوین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و نیز باید منافع کل جامعه کارو تولید را در نظر بگیریم. زیرا بسیاری از فعالیت‌ها در جامعه، بشدت از بار قومی و بومی برخوردار است و براساس بِستر اجتماعی مورد نظر بایستی پژوهش و در نهایت برنامه ریزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز