خبرگزاری کار ایران

استمداد ساکنان مجتمع کارگری سایپا از مدیرعامل/ برای برطرف کردن مشکلات به ما کمک کنید

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۶۲

نزدیک به ۵۰۰ نفر از خانواده‌های شرکت خودروسازی سایپا که در مجتمع ۱۴۴ واحدی منطقه کلاک ساکن هستند، از مدیرعامل این واحد تولیدی برای برطرف نمودن مشکلات ساکنین این مجتمع کارگری درخواست استمداد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برای پنجمین سال متوالی، شماری از کارگران کارخانه خودروسازی سایپا که در مجتمع مسکونی باغشهر در منطقه کلاک کرج ساکن هستند، از ادامه مشکلات خود خبر دادند. این کارگران از مدیرعامل  شرکت خودروسازی سایپا خواستند با ورود به مشکلات این مجتمع مسکونی برای برطرف کردن آن به ساکنین کمک کنند.

این کارگران که از طریق تعاونی مسکن محل کار خود، مالک و ساکن این مجتمع مسکونی هستند، به ایلنا گفتند: از حدود ۱۰ سال پیش ( سال ۸۸) عملیات ساخت و ساز شهرک ۱۴۴ واحدی تعاونی مسکن کارگران سایپا در یک قطعه زمین ۲۰هزار و ۳۰۰ متری در منطقه کلاک کرج آغاز شد و در حال حاضر حدود پنج سال است که خانوارهای کارگری بدون داشتن امکانات رفاهی به زندگی در اینجا ادامه می‌دهند.

آنها با بیان اینکه تاکنون بیش از سه برابر هزینه مندرج در قرارداد منعقد شده را بابت ساخت، مالکیت و سکونت در این واحدهای مسکونی پرداخت کرده‌اند، افزودند: آنچه از زمان آغاز سکونت موجب نگرانی و بروز مشکلات جدیدی برای همه ما شده است، استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و درجه پایین در ساخت پروژه است که تاکنون باعث نشست فضای حاشیه‌ بتونی اطراف ساختمان، ریزش چاه فاضلاب و ترک برداشتن برخی از دیوارهای پروژه شده است.

این کارگران با بیان اینکه در نتیجه این وضعیت به اتفاق اعضای خانواده‌ خود همواره نگران بروز حوادث جدی‌تری در این مجتمع هستند، افزودند: ۹۰۰ صفحه نواقص ساختمانی ناشی از عملکرد بد پیمانکار که توسط دستگاه نظارت تعاونی تهیه شده است که بیانگر عدم نظارت تعاونی بر عملکرد پیمانکار در زمان ساخت می‌باشد.

بنا به گفته کارگران با وجود پیگیری‌های زیاد اهالی این مجتمع کارگری، هنوز اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن و پیمانکار پروژه توضیح و پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص مشکلات به وجود آمده، ارائه نکرده‌اند. این در حالی است که حکم محکومیت قطعی پیمانکار در دادگاه تجدیدنظر صادر شده است.

این کارگر در مورد محل زندگی خود می‌گوید: ما بارها خواستیم این محل را ترک کنیم و به جای دیگری برویم ولی نه برای اینجا مشتری پیدا می‌شود و نه اینکه توان دریافت وام‌ داریم زیرا هرچه داشتیم را برای همین سقف بالای سر دادیم. کیفیت منازل مسکونی ما از کیفیت واحد‌های مسکن مهر هم پایین‌تر است.

آنها افزودند: حالا که هیچ مقام مسئولی حاضر به قبول مسئولیت در خصوص شرایط وخیم سکونت در مجتمع مسکونی باغشهر نیست لذا از مدیریت ساپیا در مقام کارفرمای اصلی همه کارگران ساکن در این مجتمع می‌خواهیم تا دست‌کم برای ارزیابی صحت اعتراض‌های موجود هم که شده از این مجتمع بازدیدی به عمل آورده و از نزدیک در جریان مشکلات ما قرار گیرند.

عدم نصب آسانسور درست و اصولی، رعایت نکردن اصولی ساخت و ساز صحیح در برخی از  واحدها، عدم آسفالت معابر در برخی خیابان‌ها و کمبود امکانات رفاهی دیگری از قبیل نداشتن روشنایی خیابان در شب و فضای سبز مشکلات مطروحه جمعی از ساکنین این محله است که به آن رسیدگی نمی‌شود.

استمداد ساکنان مجتمع کارگری سایپا از مدیرعامل/ برای برطرف کردن مشکلات به ما کمک کنید

استمداد ساکنان مجتمع کارگری سایپا از مدیرعامل/ برای برطرف کردن مشکلات به ما کمک کنید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز