خبرگزاری کار ایران

در نشست رسیدگی به مشکلات کارگران منطقه آزاد اروند تاکید شد:

بازرسان کار از مناطق آزاد بازرسی کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۲۴

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صیانت از نیروی کار و احقاق حقوق اولیه کارگران از مسائلی است که در اجرای آن تفاوتی وجود ندارد و در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی در نشست رسیدگی به مشکلات کارگران منطقه آزاد اروند که با حضور  نمایندگان مردم آبادان در مجلس، مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، نمایندگان کارگر و فعالان کارگری شهرستان‌های آبادان وخرمشهر، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و معاون منطقه آزاد اروند در محل فرمانداری آبادان تشکیل شد، به بررسی مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه تنظیم روابط کار پرداخت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ناکارآمدی و نارسایی‌های مقررات کار و اشتغال جایگزین قانون کار در این مناطق که بیش از ۲۴ سال از تدوین وتصویب آن می‌گذرد، اظهار امیدواری کرد که با بازنگری، اصلاح و بروز کردن این مقررات ضمن کاهش مشکلات موجود با ظرفیت‌های همین مقررات بتوان با استفاده از  رای دیوان عدالت اداری در مواردی که در مقررات کار و اشتغال منطقه آزاد سکوت کرده با استفاده از قوانین سرزمین اصلی در تحقق بعضی از این مطالبات اقدام شود.

شاکرمی گفت: در امور بازرسی در این مناطق این موارد را پیگیری می‌کنیم و همه مدیران کل ما باید بازرسی مناطق آزاد و ویژه را توسط بازرسان کار در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه این نشست  شیخی، مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق توضیحاتی در خصوص فرآیند بازنگری واصلاح مقررات جایگزین قانون کار در این مناطق ارائه کرد.

در انتها مقرر شد جلساتی با حضور متولیان امر در مناطق و در دبیرخانه شورایعالی به منظور بازنگری و اصلاح این مقررات و رفع نارسایی‌های آن برگزار وتا حصول نتیجه ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز