خبرگزاری کار ایران

یاوری:

حدود هشتاد هزار کارگر در سیصد کارگاه قطعه‌سازی مشغول کار هستند/ کمبود نقدینگ و بدهی‌های مالیاتی عمده مشکلات قطعه‌سازان است

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۲۱

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: حدود هشتاد هزار کارگر در سیصد کارگاه قطعه‌سازی، بطور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند.

به گزارش ایلنا، «کریم یاوری» گفت: حدود هشتاد هزار کارگر در سیصد کارگاه قطعه‌سازی، به‌طور مستقیم مشغول  فعالیت و تولید قطعه هستند.

وی افزود: صنعت قطعه‌سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق می‌بخشد. بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه‌سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متعددی را برای حل مشکل صنعت مذکور با انجمن‌های صنفی کارفرمایان این صنف برگزار نمود. 

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به تصمیم‌های اخذ شده در این جلسات، گفت: از جمله  تصمیمات متخذه در پایان سال ۹۷ تقسیط بدهی های بیمه ای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای ۷% پرداخت نقدی و مابقی بصورت اقساط دوازده ماهه بوده است.

یاوری افزود: برای حل مشکلات صنایع  قطعه سازی ابتداء می‌بایستی سهامداران، مالکان، مدیران و کارفرمایان بنگاه‌ها اهتمام و توجه ویژه و لازم بعمل  آورند و دستگاه‌ها و وزارتخانه های صادر کننده مجوز فعالیت نیز کمال همراهی و همکاری را بعمل آورند؛ در غیر اینصورت می بایستی از طریق کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل  و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت موضوع پیگیری و مشکلات حل و فصل گردد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات مرتبط با واحدهای قطعه‌سازی کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای و طلب از خودروسازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات است.

یاوری گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی تولیدکنندگان خودرو و همراهی بانک‌ها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و تولیدات مشابه داخل،حمایت همه جانبه‌ای از این صنعت اشتغالزا به عمل آید.

یاوری با اشاره به دستور وزیر کار برای همراهی با قطعه‌سازی‌ها، گفت: بر اساس دستور آقای شریعتمداری این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تاکنون مبذول  داشته است؛ همکاری‌هایی که من بعد نیز ادامه  خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز