خبرگزاری کار ایران

سایت‌های جعلی، کارجویان را اغفال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۹۶۵

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اغفال کارجویان با دادن وعده‌های دروغ و اغواکننده هشدار داد.

به گزارش ایلنا، معاون دفتر کاریابی‌های وزارت کار در امور نظارت بر اعزام نیروی کار در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اعلام کرد که ۱۲۰ دفتر مجاز کاریابی و اعزام به خارج در سایت این وزارت‌خانه ثبت شده و اطلاع از نام و مجوز دفاتر مجاز کاریابی با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان‌پذیر است.

به گفته رویا رجب زادیان؛ حداقل و حداکثر زمان طی فرایند کاریابی شش ماه تا دو سال است، اما سایت‌ها و دفاتر کلاهبردار و جعلی تلاش می‌کنند با دادن وعده‌های دروغ و اغوا کننده و دادن امید واهی کارجویان را فریب دهند.

همچنین رئیس مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا که مهمان تلفنی این برنامه بود، موارد شکایت از سایت‌های کاریابی را زیاد دانست و گفت: مواردی از آن حتی مرتبط با سایت‌های مجوز دار است که به دلایلی نتوانسته و یا نخواسته‌اند به تعهداتشان عمل کنند. 

علی نیک‌نفس با بیان اینکه بیش از ۹۷ سایت که مشخصا با هدف کلاهبرداری تاسیس شده بودند در طول سال گذشته شناسایی و تعطیل شدند، عنوان کرد: یکی از روش‌های کسب اطمینان از فعالیت هر نوع سایتی از جمله سایت‌های کاریابی داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و درج این نماد در سایت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز