خبرگزاری کار ایران

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی:

گردش مالی تامین اجتماعی از 3 وزارتخانه بیشتر است/ سود 400 میلیاردی شستا در سال 97

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۰۰۳

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی حجم و گردش مالی این سازمان را از سه وزارتخانه بیشتر دانست و گفت: این سازمان 42 میلیون نفر را به شکل‌های مختلف تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زدا در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی 72 هزار نفر پرسنل دارد که این خود اهمیت و حجم این سازمان را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال سازمان تامین اجتماعی بود، گفت: این در حالی است که بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است. اگر ۱۲۰ میلیارد تومان درآمد و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه را در نظر بگیریم جایگاه و گردش مالی تامین اجتماعی مشخص می‌شود.

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان اولین تولید کننده درمان در کشور است، تصریح کرد: این سازمان حدود ۱۰۰۰ واحد بیمه‌گری و ۳۵۰ واحد درمانی دارد.

او با اشاره به سازمان‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی گفت: شستا سال گذشته 400 میلیارد تومان سود داشت که این رکودی جدید و موفقیتی بزرگ بود. در شش‌ماه گذشته با کمک همکاران موفقیت‌های زیادی کسب کردیم. یک تیم بودیم و تیمی عمل می‌کردیم و سعی داشتیم آرامش لازم را حاکم کنیم.

زدا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی علاوه بر پرداخت مستمری به حدود سه‌میلیون و 200 هزار نفر به 250 هزار نفر بیمه بیکاری می‌دهد، بیان کرد: رقم پرداختی بیمه بیکاری ماهانه ۳۵۰ میلیارد تومان در ماه است. شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مستمری می‌پردازیم و 2000 میلیارد تومان ماهانه هزینه درمانی و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری داریم.

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان مشکل مالی ندارد، بلکه ما مشکل نقدینگی داریم و اگر طلب سازمان داده شود، مشکلات آن نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز