خبرگزاری کار ایران

علی خدایی مطرح کرد؛

انتخاب مدیرعامل سازمان باید نتیجه هم‌فکری اعضای هیئت امنا باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۵۲۱

یک فعال کارگری گفت: انتخاب مدیرعامل سازمان باید نتیجه هم‌فکری اعضای هیئت امنا باشد نه اینکه دولت انتخاب کند و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در عمل انجام شده قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) با اشاره به اینکه اخباری مبنی بر انتخاب آقای مصطفی سالاری به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شنیده می‌شود، اظهار داشت: از شب گذشته اخباری مبنی بر انتصاب آقای سالاری به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به گوش می‌رسید و از صبح امروز نیز بسیاری از فعالان کارگری با من تماس گرفته‌اند و نسبت به این مسئله ابراز شگفتی کرده‌اند. آنچه اکنون به عنوان یک پرسش کلیدی مطرح است این است که صادقانه گفته شود این انتصاب بر کدام مبنا و مولفه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در شرایط بحرانی به سر می‌برد. زمان طلایی برای کمک به حل مشکلات سازمان را نباید از دست داد. ما فرصت آزمون و خطا نداریم. متأسفانه‌ در روزهای اخیر گزینه‌هایی که مطرح شدند، صرفا گزینه‌های سیاسی بودند تا کسانی که به دانش صندوق‌های بیمه و درمان اشراف داشته باشند.

خدایی با بیان اینکه احساس من این است که بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالان جامعه کارگری نسبت به انتصاب آقای سالاری نگرش مثبتی ندارند، تصریح کرد: من نمی‌خواهم آقای سالاری را در عرصه کاری‌ خودش زیر سوال ببرم اما نگاهی به سوابق و تخصص ایشان حاکی از آن است که انتصاب ایشان به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتخاب درستی نیست.

وی دامه داد: آقای شریعتمداری بارها بر لزوم رعایت سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرده‌اند اما متأسفانه در این انتصاب نظر شرکای اجتماعی نادیده گرفته شده است. در جلسه اخیری که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، گفتیم که بهترین گزینه‌ها برای مدیرعاملی سازمان، از بدنه مدیران متخصص و کارآزموده سازمان تأمین اجتماعی است که مورد تأیید جامعه کارگری نیز هستند.

عضو کارگری شورای عالی کار خاطرنشان کرد: به همین است که می‌گویم آقای سالاری منتصب دولت است نه منتخب سه‌جانبه‌گرایی.

وی افزود: یکی از نکاتی که به عنوان نقطه قوت انتصاب آقای سالاری از سوی مدافعان ایشان بیان می‌شود، این است که ارتباط خوبی با دولت دارد و می‌تواند طلب سازمان را از دولت دریافت کند. پرسش اینجا است که مگر آقای شریعتمداری ارتباط کافی برای وصول مطالبات صندوق تأمین اجتماعی ندارد و مگر می‌شود همه مشکلات را با همین یک مورد حل کرد. یقینا دولت و مجلس در این خصوص توان و اختیارات بیش‌تری دارند تا یک فرد.

خدایی با اشاره به اینکه تماس‌های مکرری از فعالان کارگری داشتم که همگی نسبت به این موضوع ابراز شگفتی کردند، گفت: کسی که به مسائل بیمه‌ای آشنا نباشد، مدتی را صرف اطلاع از مسئولیت‌ها و اختیارات می‌کند که برای این صندوق در حکم زمانی مهم و طلایی است.

این عضو کارگری شورای عالی کار گفت: نگاهی گذرا به برخی اسامی مدیران عامل سازمان از جمله آقایان سلیمانی، کرباسیان و مرحوم نوربخش و قیاس آنها با فرد منتصب فعلی پیام خوبی را به جامعه هدف این سازمان منتقل نمی‌کند. واقعاً تعجب می‌کنیم که به چه گزینه‌هایی رسیده‌ایم. یک بار دیگر تاکید می‌کنم که سرنوشت این سازمان نباید توسط سیاسیون تعیین شود.

این فعال کارگری بیان کرد: در واقع انتخاب مدیرعامل سازمان باید نتیجه هم‌فکری اعضای محترم هیئت امنا باشد نه اینکه دولت انتخاب کند و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در عمل انجام شده قرار گیرند.

خدایی در پایان تاکید کرد: هرچند نمی‌خواهم قضاوت غیرمنصفانه‌ای در خصوص توانایی‌های فرد منتصب داشته باشم اما کتمان نمی‌کنم که از شیوه و راه طی شده برای نشاندن ایشان بر کرسی مدیرعاملی سازمان، احساس خوبی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز