خبرگزاری کار ایران

در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن مطرح شد؛

برای ایجاد اشتغال چشم‌انداز سه ساله در رزن ۶ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال نیاز است/ بیش از ۲ هزار و۲۰۰ شغل ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۳۵۲

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۱۷۲ طرح به مبلغ ۳۴ میلیارد و۳۰۰ میلیون مصوب شده و ۱۵۹ طرح دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان (مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استان همدان) در دومین کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رزن در سال ۹۸  اشتغالزایی را از مهمترین دغدغه مسئولین و مردم عنوان کرده و از ۳۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تسهیلات اشتغالزایی در کل استان همدان خبر داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه تسهیلات روستایی در کل استان همدان در مجموعه اعتبارات حمایتی و غیرحمایتی ۳۵۸ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان با نرخ ۶ درصد بوده است، اظهار داشت: ۴۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان به لحاظ عملکردی، ظرفیتی و نگاه مثبت به مجموعه شهرستان رزن، تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ۳۳۰ طرح به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است، تصریح کرد: ۱۷۲ طرح به مبلغ ۳۴ میلیارد و۳۰۰ میلیون مصوب شده است که ۱۵۹ طرح دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

توصیفیان همچنین از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر در شهرستان رزن خبر داد و افزود: حدود یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ ۴ درصد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرشماری سال ۹۵ نرخ بیکاری شهرستان رزن کمترین نرخ را در استان داشته که حدود ۸٫۲ درصد بوده و در افق ۱۴۰۰ به ۷/۱درصد خواهد رسید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال مبتنی بر ظرفیت‌ها و فرصت‌هاست، گفت: میانگین تعهد ایجاد اشتغال بر اساس سه ساله آخر برنامه ششم به طور میانگین در هر سال ۷۷۵ نفر برای شهرستان رزن است که در سال ۹۸از ۷۷۱ نفر به ۲۲۶ نفر تاکنون شغل ایجاد شده است.

توصیفیان پیش‌بینی منابع مالی سرمایه گذاری مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در چشم‌انداز سه ساله شهرستان را ۶ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال عنوان کرده و گفت: این سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ هزار و۹۱۶ میلیارد ریال، در سال ۹۹ دو هزار و۱۷۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ به دو هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن در پرداخت تسهیلات توسعه روستایی رتبه دوم استان را دارد، اظهار کرد: بیش از ۱۳۵ درصد تسهیلات اشتغال در شهرستان عقد قرارداد شده است.

بیش از ۲ هزار و۲۰۰ شغل در شهرستان رزن ایجاد می‌شود

محمود عسگریان (مدیرکل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استاندار همدان) با اشاره به سند توسعه اشتغال، گفت: در طی سه سال آینده حدود ۲ هزار و ۲۰۰ شغل در شهرستان رزن ایجاد خواهد شد.

محمود عسگریان عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و۲۰۰ شغل  با اعتبار بالغ بر ۶۶۰ میلیارد تومان در شهرستان رزن ایجاد خواهد شد. عامل دستیابی به این مهم مسیر هموار ایجاد واحدهای جدید تولیدی و خدماتی است.

وی به چهار سامانه سام، یاور، دادور و  نما اشاره  کرده و تصریح کرد:در این سامانه‌ها  مراحل صدور مجوز، دست‌یابی به ایجاد اشتغال جدید، مشاوره کسب وکار، و هر گونه شکایات مربوط به ایجاد اشتغال را می‌توانند در این سامانه‌ها ثبت کنند.

عسگریان با تأکید بر لزوم ثبت اظهار نامه مالیاتی گفت: شرط بهره‌مندی از معافیت مالیاتی یا مالیات با نرخ صفر درصد ثبت به موقع اظهار نامه است که تا پایان خرداد ماه برای ثبت آن فرصت وجود دارد.

وی به تسهیلات استانی که محدودیت زمانی دارند اشاره کرده و بیان کرد: برای دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی و صنعت و معدن متقاضیان باید تا پایان خرداد ماه در سامانه «بهین یاب» ثبت نام نمایند تا بتوانند از  تسهیلات آن استفاده کنند.

با طرح‌های اشتغالزا در رزن نرخ بیکاری را کاهش می‌دهیم

سیدرضا سلامتی (فرماندار رزن) با بیان اینکه ۷۹ درصد جمعیت شهرستان رزن  روستایی است، خاطرنشان کرد: ۲۴ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر ساکن هستند که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید به اشتغال پایدار در روستاها توجه کنیم.

سیدرضا سلامتی خاطرنشان کرد: شهرستان رزن کمترین حاشیه و چالش را دارد و این مهم حاصل همدلی، همراهی مجموعه دستگاه‌ها است. با تلاش مجموعه مدیریتی هماهنگ استان در راس آنها استاندار محترم، معاونین، مدیران کل این دستاورد مهم حاصل شود.

سلامتی اظهار داشت: شهرستان رزن تبدیل به کارگاه شده است که هر دستگاهی مشغول به خدمات‌رسانی در حوزه خود است. از جمله به ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ولیعصر، کریدور شمال استان و طرح‌های اشتغالزا را نام برد که هر کدام با پیشرفت خوبی در حال انجام هستند.

وی راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری را از دستاوردهای بخش اشتغال شهرستان نام برده و گفت: ۱۳ کارشناس در حوزه‌های مختلف با حضور در فرمانداری طرح‌های مطرح شده سرمایه‌گذاران را در کوتاه‌ترین زمان بررسی می‌کنند و به مرحله اجرا می‌رسانند.

سلامتی از پیگیری نماینده مردم شهرستان رزن و درگزین که در حوزه اشتغال گام‌های موثری برداشته، قدردانی و بیان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان نرخ بیکاری ۸/۲درصد است که با اجرای طرح‌های اشتغالزا کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز