خبرگزاری کار ایران

محمدحسن زدا مطرح کرد:

اگر منابع همسان‌سازی از بودجه عمومی تامین نشود از دولت می‌گیریم/ باج‌خواهی از تامین اجتماعی را قطع کرده‌ایم/ اجازه کلنگ‌زنی برای اهداف سیاسی را نمی‌دهم

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۲۷۷

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر نتوانیم منابع لازم را برای اجرای همسان‌سازی از دولت دریافت کنیم آن را از محل مطالبات دولت از سازمان تامین اجتماعی تامین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زدا در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: برای صرف کردن منابع سازمان تامین اجتماعی گزینه‌های مختلفی را داریم. یک گزینه آن ساخت بیمارستان، درمانگاه و تجهیز مراکز درمانی است. گزینه دیگر خرید پالایشگاه برای تامین منابع پرداخت حقوق بازنشستگان است. گزینه دیگر صرف کردن آنها برای پرداخت به موقع مستمری‌ها و تعهدات بیمه‌ای سازمان است.

وی افزود: تصمیم گرفتیم تحت هر شرایطی هر پولی که وارد سازمان تامین اجتماعی می‌شود، برای پرداخت مستمری‌ها صرف شود.

وی با بیان اینکه خجالت‌آور است بازنشسته‌ای داشته باشیم که با ماهی یک و نیم میلیون تومان مستمری زندگی کند، گفت: ما ترجیح می‌دهیم که این مقدار کم را هم به موقع پرداخت کنیم تا شرمنده آنها نشویم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان‌سازی یک اصل است و حق شماست. طبق ارزیابی ما بر اساس مدلی که پیشنهاد شده 12 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز داریم.

وی افزود: عده‌ای می‌پرسند که چرا همسان‌سازی در صندوق کشوری و لشکری اجرا شده اما در سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود؟ پاسخ من این است که ما نمی‌خواهیم مانند آنها تنها ماهی 100 تا 110 هزار تومان بابت همسان‌سازی روی حقوق بازنشستگان بگذاریم. امروز با 110 هزار تومان یک کیلو گوشت هم به شما نمی‌فروشند.

زدا تصریح کرد:‌ می‌خواهیم همسان‌سازی را به گونه‌ای اجرا کنیم که تحولی در زندگی بازنشستگان خود ایجاد کنیم و قدرت خرید آنها را به اندازه‌ای که شایسته‌شان است و هزینه‌های زندگی اقتضا می‌کند، ا فزایش دهیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خودمان را موظف می‌ببینیم که گزارشی از اجرای قانون همسان‌سازی و اعضای هیئت رئیسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ارائه کنیم، گفت:‌ در جلسات آینده نمایندگان ما در این مورد؛ گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند تا مستمری‌بگیران تکلیف خود را در خصوص پیگیری‌های ما در مورد اجرای قانون همسان‌سازی بدانند.

زدا افزود: من می‌دانم که شما بازنشستگان چه دغدغه‌هایی دارید. مادر بنده مستمری‌بگیر است و تنها ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان مستمری دریافت می‌کند. مادر همسرم هم ماهی یک میلیون و 400 هزار تومان مستمری دریافت می‌کند. برای همین درد شما را می‌دانم.

وی تاکید کرد: اگر دولت از محل بودجه عمومی منابع همسان‌سازی را تامین نکند سازمان تامین اجتماعی آن را از محل مطالبات خود از دولت که به صورت غیرنقدی پرداخت می‌شود تامین می‌کند. شیوه آن هم این است که ما از محل مطالبات سازمان از دولت مدلی برای همسان‌سازی تعریف بکنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باج‌خواهی را از سازمان تامین اجتماعی قطع کرده‌ایم، گفت: سازمان تامین اجتماعی دیگر از بابت باج دادن تحت فشار نیست. ما در زمان تحریم‌ها از پرسنل خود خواسته‌ایم تمام تلاش‌شان را برای سازمان تامین اجتماعی به کار ببندند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در گذشته سازمان تامین اجتماعی به طور متوسط در هر ماه از محل وصولی‌های خود شش هزار میلیارد تومان منابع داشت اما در خردادماه 98 با تلاش پرسنل سازمان تامین اجتماعی 8300 میلیارد تومان منابع از این محل در اختیار داشتیم که این یک رکورد محسوب می‌شود. من این موضوع را به اطلاع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رساندم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طرح‌های کلنگ‌زنی سازمان تامین اجتماعی و در نقد آنها گفت: کلنگ‌زنی‌های سازمان تامین اجتماعی را به مرخصی فرستادیم. بنده اجازه نمی‌دهم در سال منتهی به انتخابات (انتخابات مجلس) برای اهداف سیاسی در جایی کلنگ‌زنی شود.

وی در ادامه با اشاره به  بدرفتاری‌هایی که برخی از کارمندان شعبات سازمان تامین اجتماعی با مراجعان می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم شعبات تامین اجتماعی خلوت می‌شوند و دیگر شاهد بدرفتاری کارکنان نخواهیم بود هر چند تعداد این افراد کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز