خبرگزاری کار ایران

زدا اهمیت و اهداف جلسه هیأت رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی را تشریح کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۷۷

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکصد و هجدهمین جلسه هیأت رئیسه اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی(ایسا) در ژنو با حضور فعال و اثرگذار کشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «محمدحسن زدا» اظهار داشت: اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی وابسته به سازمان بین المللی کار و سازمان ملل متحد است که ۲۰۰ سازمان تأمین اجتماعی از کشورهای مختلف عضو این اتحادیه هستند. سازمان تأمین اجتماعی کشورمان در این اتحادیه بین المللی به عضویت هیأت رئیسه انتخاب شده و دارای ۱۰ رای است.

زدا افزود: تعداد آراء هر کشور بر اساس تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی تعیین می‌شود و کشور ما به دلیل جمعیت بالای تحت پوشش تأمین اجتماعی، دارای یکی از بیشترین تعداد آراء است و تنها کشور دارای تعداد رای بیشتر نسبت به ایران، روسیه با ۱۳ رای است.

وی با بیان اینکه در کنار جلسه هیأت رئیسه اتحادیه ۱۳ کمیته فنی ایسا نیز به بررسی مسائل مختلف مرتبط با تأمین اجتماعی در سازمان‌های عضو می‌پردازند، گفت: کشور ما در دو کمیته عضو فعال است و در جلسات مربوط به این کمیته‌ها نیز شرکت خواهیم کرد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی حضور فعال در این اتحادیه بین المللی همزمان با تلاش دشمنان برای به انزوا کشیدن کشورمان را دارای اهمیت مضاعف دانست و گفت: حضور فعال و موثر نمایندگان کشورمان در این اتحادیه بین المللی نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای ایران در منطقه و جهان است. ایران با ۱۰ رای و عضویت در هیأت رئیسه این نهاد به صورت فعال در این سازمان بین المللی نقش دارد، درحالی که تمامی کشورهای عربی و خاورمیانه هر کدام تنها یک رای دارند.

زدا تأکید کرد: در این سفر اصل صرفه جویی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم و سفر به صورت دو نفره و با حضور مدیرکل امور بین الملل سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

وی پیگیری تفاهم نامه امضا شده با رئیس سازمان بازنشستگی آلمان را از دیگر برنامه‌های این سفر برشمرد و گفت: کشور آلمان تجربیات موفقی در زمینه بازتوانی و بازگشت به کار افراد از کار افتاده دارد که امیدواریم بتوانیم از این تجربیات موفق در جهت بهبود خدمت رسانی به افراد ازکار افتاده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به دریافت ۱۳ جایزه توسط سازمان تأمین اجتماعی از ایسا، گفت: کشورهای زیادی علاقمند به استفاده از تجربیات ایران هستند و ما نیز می‌توانیم دستاوردها و تجربیات موفق سازمان تأمین اجتماعی را به سایر کشورها معرفی کنیم.

زدا زمینه‌سازی و پیگیری برای تصدی مسئولیت‌های مهم در اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی توسط کارکنان سازمان تأمین اجتماعی کشورمان را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و گفت: امکان حضور همکاران توانمندمان در این اتحادیه کاملا وجود دارد و این موضوع نیز در سفر به ژنو با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز