خبرگزاری کار ایران

مرگ یک پرستار طرحی در ایلام در حین کشیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۰۴۲

یک پرستار طرحی در ایلام در حین کار جان باخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک پرستار طرحی بیمارستان امام علی(ع) شهرستان چرداول در ایلام در حین کشیک کاری دچار ایست قلبی شده و فوت کرد.

دبیرکل خانه پرستار با اعلام این خبر گفت: هنوز گزارشی از علت فوت «شیدا گراوند» پرستار طرحیِ یک بیمارستان ایلام در دست نیست.

علیرغم پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، مسئولان نظام پرستاری به دلیل بارِ حقوقی موضوع از بیان علت فوت این پرستار تا زمان اعلام پزشکی قانونی سر باز زدند.

به گفته محمدرضا شریفی مقدم (دبیرکل خانه پرستار)؛ پرستاران بارها نارضایتی خود را نسبت به کمبود کادر درمانی، شیفت‌های کاری پیاپی و عدم رعایت استاندار جهانی در نسبت تعداد پرستاران به تعداد بیماران اعلام کرده‌اند. پیشتر موارد متعددی از مرگ پرستاران در حین کار و به دلیل فشار کاری بالا رخ داده است.

او می‌افزاید: داشتن بیماری‌های پیش‌زمینه با وجود فشار و استرس کاری بالای پرستاران گاهاً مسبب ایست قلبی پرستاران در حین کار یا بعد از کار بوده است اما دلیل مرگ این پرستار هنوز مشخص نیست.

در عین حال پرستاران طرحی که در دالان‌های انتظار استخدام به سر می‌برند، فشار کاری بیشتری را تحمل می‌کنند. پرستاران طرحی، بار استخدامی برای دولت ندارند؛ حداقل حقوق را نیز دریافت می‌کنند و بیشترین بار خدمات درمانی در بیمارستان‌ها بر دوش پرستاران طرحی است که متأسفانه بکارگیری نیز نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز