خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار درباره حوادث معدن طزره اظهار کرد:

به علت سفر نتیجه گزارش بازرسی را ندیدم/ در حال کارشناسی و تحلیل‌های موضوعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۴۳

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حوادث کار منجر به مرگ کارگران البرز شرقی گفت: هنوز نتیجه نهایی گزارش بازرسی را ندیده‌ام.

علی مظفری (دبیر شورای عالی حفاظت فنی و مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص حوادث پی در پیِ کار در معدن ذغال‌سنگ طزره دامغان در البرز شرقی، اظهار داشت: فصل چهارم قانون کار ماده ۸۵ تا ۱۰۶ قانون در مورد ایمنی و بهداشت کار است. در آنجا صراحت دارد که کارفرما باید چرایی ایمن محیط کار را تأمین کند. ماده ۸۵ در خصوص مصوبات شورای عالی حفاظت فنی در مورد کارگاه‌های کشور مواردی دارد، در خصوص معادن آیین‌نامه ایمنی در معادن را داریم. بحث تایید صلاحیت ایمنی و حفاظت فنی پیمانکاری و به‌کارگیری مسئول ایمنی است که از موارد رکنی در بحث ارتقای ایمنی در کارگاه و آموزش‌هایی که باید کارگران داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اداره کار بازرسی در معدن ذغال‌سنگ طزره بعد از دو مورد حادثه کار منجر به مرگ کارگران داشته است، اظهار داشت: هم قبل از حادثه همکاران ما در بازرسی‌های استان سمنان بازرسی داشتند و گزارش را ارائه کردند و بعد از حادثه هم که هفته گذشته رخ داد، تیم بازرسی اعزام شد و ستاد تیمی را فرستاد و در حال گزارش‌دهی هستند که علت حادثه مشخص شود.

وی در خصوص نتیجه گزارش بازرس کار گفت: هنوز نتیجه گزارش را به من نداده‌اند. آنها در حال کار کارشناسی و تحلیل‌های موضوعی مربوط به وضعیت منطقه و بخشی از اقداماتی که کارفرما از انجام آن سر باز زده است، هستند.

مظفری در پاسخ به این پرسش که چرا گزارش اولیه به دست‌تان نرسیده، تصریح کرد: من چون خارج از کشور بودم و در کنفرانس سازمان بین‌المللی کار حضور داشتم، گزارش نهایی را ندیده‌ام. الان هم در همایش دیگری در خراسان رضوی هستیم و شنبه که تهران برسم گزارش را می‌بینم و موضوع را بررسی خواهم کرد. همکاران ما در محل حضور داشتند و فرآیند بررسی حادثه را انجام داده‌اند.

او ادامه داد: به طور کلی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد اما باید نتیجه حادثه مشخص شود. این فرآیند مقداری زمان‌بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز