خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی:

برخی متنفذین، پروژه‌های زیان‌ده خود را به صندوق بازنشستگی تحمیل کرده‌اند/ رویکرد جدید صندوق، سرمایه‌گذاری در پورتفو با ارزش افزوده بالا است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۲۸۷

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در اینستاگرام خود نوشت: برخی اعمال نفوذها در صندوق بازنشستگی کشوری، سبب شروع و اجرای پروژه هایی شده که بعضا از ابتدا توجیه اقتصادی نداشته است.

به گزارش ایلنا، «سیدمیعاد صالحی» با اشاره به لزوم صیانت و ارتقای دارایی‌های صندوق تاکید کرده است: ما مجاز به شروع یا ادامه اینگونه پروژه های زیان‌ده از جیب بازنشستگان نیستیم.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از چند مجموعه بزرگ اقتصادی کشور است، اضافه کرد: به همین خاطر تقاضاهای فراوانی برای سرمایه‌گذاری این صندوق در پروژه‌های مختلف وجود دارد.

صالحی در ادامه نوشت: یک پروژه موفق اقتصادی باید پس از مطالعات امکان‌سنجی لازم و در صورت اطمینان از بازگشت سرمایه و دارا بودن جریان وجوه نقد مناسب و بالا بودن نرخ بازده داخلی آغاز شود.

صالحی افزود: اما متاسفانه شاهد شروع پروژه هایی توسط صندوق بازنشستگی هستیم که بعضا توجیه اقتصادی نداشته، سود بسیار پایینی دارند و یا حتی زیان‌ده هستند و با اعمال فشار برخی متنفذین، به صندوق تحمیل شده‌اند.

وی اعلام کرد: رویکرد جدید صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری در پورتفو با ارزش افزوده بالا است و انشاالله سعی ما بر این است که شاهد ادامه یا شروع پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند، نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز