خبرگزاری کار ایران

درخواست نانوایان دزفول برای افزایش دستمزد/ از وعده‌های مکرر خسته‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۳۶

کارگران نانوایی دزفول با مراجعه به اداره کار، خواستار افزایش دستمزد خود شدند. آنها می‌گویند: از وعده‌های مکرر خسته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نانوایی دزفول از عدم افزایش دستمزد خود انتقاد دارند و می‌گویند: چند سالی‌ست که دستمزد ما منجمد شده است.

این نانوایان که روز گذشته به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول مراجعه کردند، می‌گویند: از 19دی ماهِ سال گذشته که نرخ نان افزایش یافته، هیچ اقدامی برای افزایش دستمزد کارگران نانوایی صورت نگرفته و با وجود پیگیری‌های فراوان، هیچ ارگانی پاسخگوی ما نیست.

یکی از نانوایان با بیان اینکه دریافتی ما به هیچ‌وجه کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، گفت: در هفته‌های گذشته، در نشستی در فرمانداری دزفول مقرر شد حقوق کارگران نانوایی طبق قانون اداره کار پرداخت شود. ما منتظریم که این وعده برآورده شود.

دستمزد کارگران خباز، طبق یک روال عرفی توسط پیمان‌های دسته‌جمعی میان نمایندگان کارگران، نمایندگان اتحادیه کارفرمایی و نمایندگان فرمانداری‌ها تعیین می‌شود؛ منتها  الزامی در کار نیست و جلسات این پیمان‌ها به‌طور مرتب و سالانه برگزار نمی‌شود؛ در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها، مزد خبازان از سال 95 تغییر نکرده است.

خبازان دزفول نیز از همین دسته کارگران هستند که می‌گویند: از وعده‌های مکرر اتحادیه کارفرمایی و فرمانداری خسته شدیم و امیدواریم اداره کار به دادِ ما برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز