خبرگزاری کار ایران

شهریور:

استاندارد رفع آزار و خشونت در جهان کار تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۸۲

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه تدوین استاندارد برای رفع آزار و خشونت در جهان کار در دستور کار این کنفرانس قرار دارد، هیات سه جانبه کشورمان پیشنهادات خود را برای تدوین استانداردها به کمیته استانداردگذاری ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی حسین شهریور با اعلام اینکه نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان کشورمان در قالب هیات سه جانبه در کنفرانس بین المللی کار حضور فعال دارند، گفت: یکصد و هشتمین کنفرانس بین المللی کار  تا روز جمعه ۳۱ خرداد در محل سازمان ملل متحد در ژنو ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس ۷۵۰۰ نفر از نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از سراسر جهان مشارکت دارند، افزود: این کنفرانس به دلیل تقارن با یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان بین المللی کار از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوعات مهمی در دستور کار این کنفرانس قرار دارد، از مشارکت پررنگ هیات سه جانبه کشورمان در بررسی موضوعات خبر داد و گفت: به مناسبت سده سازمان، سندی موسوم به اعلامیه سده به تصویب خواهد رسید که کار بررسی آن در کمیته جامع کنفرانس در حال انجام است.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه تدوین استاندارد برای رفع آزار و خشونت در جهان کار در دستور کار این کنفرانس قرار دارد هیات سه جانبه کشورمان پیشنهادات خود را برای تدوین استانداردها به کمیته استانداردگذاری ارائه کرد.

شهریور با بیان اینکه ،کمیته اجرای استانداردهای کنفرانس که به "دادگاه کار" شهرت دارد و در سطح بین المللی با ساختار سه جانبه تشکیل می شود و چگونگی اجرای کنوانسیون‌های الحاقی کشورها را در دست بررسی دارد، گفت: با توجه به اینکه کشورمان در اجرای کنوانسیون‌های الحاقی اهتمام کامل داشته، هیچ گونه پرونده ای در این کمیته ندارد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هیات کشورمان با صدور بیانیه‌ای در کمیته اجرای استانداردها از تلاش کشور عراق برای اجرای کنوانسیون ۱۸۲ در شرایطی که این کشور درگیر حملات گسترده گروههای تروریستی نظیر داعش بوده است حمایت کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل توسعه فناوری، تغییرات اقلیمی و جمعیتی، آینده کار دستخوش تغییرات و تحولات گسترده‌ای خواهد شد، افزود: گزارش کمیسیون جهانی آینده کار با تاکید بر "کار انسان محور" برای دستیابی همگان به کار شایسته و برقراری عدالت اجتماعی در این کنفرانس مورد توجه جدی کشورهای عضو سازمان بین المللی کار قرار دارد.

وی افزود: محور سخنرانی ها در مجمع عمومی سازمان بین المللی کار پیرامون آینده کار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز