خبرگزاری کار ایران

ادامه پیگیری‌ها و مذاکرات؛

آیا خبرهای خوش برای کارگران ساختمانی کردستان در راه است؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۸۴

در جلسه روز گذشته، وزیر کار به کارگران ساختمانی استان کردستان وعده داد که مشکلات و مطالبات آنها را پیگیری نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته، اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در جلسه‌ای با شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) مشکلات کارگران این صنف از جمله مشکل درمان را مطرح کردند.

میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان) که در این جلسه شرکت داشته، می‌گوید: در این جلسه با بیان اینکه یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی در برابر بیمه‌شده، ارایه خدمات است که وجود درمانگاه سازمان تامین اجتماعی در شهرستانهای مریوان و سرواباد و بانه و سقز و کامیاران و... یکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند و مهم برای منطقه است ولی متاسفانه این درمانگاه‌ها حتی توان رقابت از لحاظ تجهیزات پزشکی با یک درمانگاه معمولی را ندارند. این درمانگاه‌ها از داشتن پزشکان متخص بی‌بهره‌اند و نبود تجهیزات پزشکی مدرن و امروزی و نبود دستگاهای عکسبرداری از قبل آم‌آر‌آی، سونوگرافی و..... و بسیاری از اقلام داروهای مفید و به درد بخور که شامل دفترچه نیستند را مطرح نمودم و همچنین درخواست شد که به وضعیت این درمانگاه‌ها در مناطق محروم بخصوص استان کردستان رسیدگی شود که کارگران بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

آیا خبرهای خوش برای کارگران ساختمانی کردستان در راه است؟

وی ادامه داد: همچنین مشکلاتی بیمه‌ای، از قبیل اینکه غرامت از دستمزد برای ایام بیماری و خارج از محیط کار برای کارگران ساختمانی لحاظ شود و تصویب سخت و زیان آور بودن کارهای کارگران و استادکاران ساختمانی و پیگیری درخواست بیمه بیکاری برای کارگران ساختمانی و بحث سهمیه بیمه کارگران ساختمانی شهرستان و استان و تصویب ماده ۱۸ کسب و کار در هیت وزیران و هچنین بحث‌هایی از قبیل توجه به استقلال انجمن‌های صنفی، تقویت شوراهای سازش انجمن‌ها و آسانکاری در مراحل رسیدگی به شکایات کارگران و استادکاران ساختمانی، درخواست پیگیری شعبه‌ای جداگانه در دادگاه در خصوص مطالبات مزدی استادکاران و اختصاص مکانی برای دفتر کانون کارگران ساختمانی استان، پیگیری طرح ساماندهی کارگران میدانی و درخواست سرمایه‌گذاری شرکت‌های شستا تامین اجتماعی در استان‌های محروم بخصوص شهرستان‌های مریوان و سرواباد به دلیل مرزی بودن در زمینه‌های گردشگری و صنعتی و توریستی و ...با آقای وزیر مطرح شد.

مشکلات پیگیری می‌شود

شریعتمداری نیز در ادامه جلسه گفت:  مطالبات بیان شده به‌جا، برحق و قانونی است؛ بسیاری از محدودیت‌هایی که بیان شد را قبول داریم و از اینکه شفاف و صریح مطالبات گفته شد، خوشحال هستم. مطمئن باشید مطالبات شما را با دقت بررسی خواهیم کرد و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

صدیقی ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده خبرهای خوش برای کارگران ساختمانی مریوان و کردستان در راه باشد و با پیگیری جناب وزیر، مشکلات به تدریج حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز