خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران در مجلس انتقاد کرد؛

ناکارآمدی قانون بهبود فضای کسب و کار ناشی از کم‌کاری مسئولان است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۹۰

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون بهبود فضای کسب وکار در بسیاری از موارد به دلیل عدم همکاری دولت، سستی مسئولان شورا و کم‌کاری اتاق بازرگانی دچار رکود می‌شود.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلودارزاده (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) در برنامه زنده گفتگوی اقتصادی پیرامون موضوع اقدامات ضروری برای بهبود فضای کسب و کار در ایران، قوانین و مقررات دستورالعمل‌ها که از شبکه رادیو گفتگو پخش شد، گفت: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به گونه‌ای تدوین و تصویب شده تا مشکلات را حل کند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: این قانون شورای گفتگوی بین بخش خصوصی و دولتی را ایجاد کرده که بسیار مفید است اما در بسیاری از موارد به دلیل عدم همکاری دولت و یا سستی مسئولان این شورا و کم‌کاری اتاق بازرگانی دچار رکود می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما علاوه بر عدم اجرای قانون و کم‌کاری‌ها، با مشکل ساختار و قوانین قبلی نیز مواجهیم. همه دستگاه‌ها در عواید حاصل از واردات و صادرات سهیم هستند. این ساختار غلط و قوانین موجود، مانع از اجرای صحیح و سریع کارها می‌شود. بنابراین اگر ساختار گمرکات اصلاح شود و یک سازمان مستقل بدون دردسر و بدون سود برای وزارت مسکن، ریاست جمهوری، استاندارد و نیروی انتظامی تدارک دیده شود مشکلات حل خواهد شد.

جلودارزاده در ادامه افزود: ساختار اداری ما به ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد و متناسب با شرایط توسعه در دنیای امروز نیست.

عضو فراکسیون کارگری مجلس در خاتمه یادآور شد: همه دولت‌ها در دنیا یک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارند اما متاسفانه ما در دو دهه اخیر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را از دست داده‌ایم و فقط کار بودجه را انجام می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز