خبرگزاری کار ایران

جمعی از پرستاران مطرح کردند؛

سیاست یک بام و دو هوای حذف تدریجی مدارس بهیاری/ چرا نام بهیاری برای دوره‌های یک ساله مهارتی کمک‌پرستاری به کار می‌رود؟

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۴۲

جمعی از پرستاران کشور نسبت به صحبت‌های اخیر معاونت پرستاری مبنی بر اینکه رده بهیاری نمی‌تواند پاسخگوی نظام سلامت و مردم باشد، واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران کشور در واکنش به صحبت‌های اخیر معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان مبنی بر حذف تدریجی مدارس بهیاری و اینکه رده بهیاری دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نظام سلامت و مردم و جامعه باشد، خواستار شفافیت این معاونت در خصوص وضعیت آتی بهیاران شدند.

آنها می‌پرسند: در صورت حذف تدریجی مدارس بهیاری برای ارتقا و پیشرفت علمی بهیاران حاضر چه شاغل و با سابقه و چه بیکار چه تدابیری اندیشیده‌اند و چرا سهمیه قبولی بهیاران در قبولی کنکور ورودی دانشگاه‌ها کماکان فقط ۵ درصد است؟

به گفته این پرستاران؛ با توجه به آموزش رده‌ای غیردانشگاهی و صرفاً به صورت مهارتی توسط نهادهای تحت نظر معاونت پرستاری، به اسم کمک پرستاری (با توجه به ادعای حذف بهیاری) چرا مجدداً از اسم بهیاری برای این دوره‌ها استفاده شد که این نام‌گذاری باعث ایجاد توقع کاذب در میان کار آموزان و ایجاد هزینه‌های مادی و معنوی برای این کارآموزان و سیستم‌های نظارتی شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز