خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری گلستان مطرح کرد؛

خسارت سیل به ۵ هزار واحد صنفی و ۷۷ واحد تولیدی وابسته به بخش کشاورزی/ برخورداری هزار و ۶۰۰ کارگر از بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۰۹

۱۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا همچنان غیرفعال است و ۲۴۷ کارگر نیز بیکار هستند. همچنین ۷۷ واحد تولیدی وابسته به بخش کشاورزی در سیل اخیر دچار خسارت و ۱۸۵ نفر نیز بیکار شدند.

به گزارش ایلنا، میرمحمد غراوی (سرپرست استانداری گلستان) ظهر امروز (نوزدهم خرداد) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به آخرین وضعیت جبران خسارت‌های سیل در استان اظهار داشت: مجموع خسارت‌های برآورد شده در بخش کشاورزی تاکنون ۹۶ میلیارد تومان بوده که سه هزار و ۹۵۸ فقره پرونده برای اراضی سیل‌زده تشکیل شده است.

وی افزود: برآورد خسارت برای این پرونده‌ها ۴۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان است که تاکنون ۵۰ درصد آن معادل ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان به استان تخصیص یافت.

غراوی با بیان اینکه ۱۳۲ میلیارد تومان از کمک‌های بلاعوض دولت برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده است، ادامه داد: کمیته‌های ارزیابی بررسی خسارت‌ها را براساس عکس‌های هوایی و بازدیدهای میدانی کارشناسان برآورد می‌کنند و بعد از تشکیل پرونده و ثبت آن در سامانه سجاد پرداخت‌ها انجام می‌شود.

به گفته او تاکنون هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان غرامت به کشاورزان استان پرداخت شده و تا دو روز آینده نیز حدود ۱۶ میلیارد تومان دیگر به حساب آنان واریز خواهدشد.

غراوی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار از اراضی که کشت اول خود را از دست داده بودند، زیرکشت دوم رفتند، خاطرنشان کرد: دولت برای جبران خسارت‌های کشاورزان ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصدی به استان ابلاغ کرده که هشت بانک این تسهیلات را به کشاورزان پرداخت می‌کنند.

وی گفت: ۷۷ واحد تولیدی وابسته به بخش کشاورزی در سیل اخیر دچار خسارت و ۱۸۵ نفر نیز بیکار شدند که تلاش می‌کنیم خسارت‌های این واحدها را از طریق بیمه و بخشی را هم از محل مصوبه‌های دولت جبران کنیم.

سرپرست استانداری با اشاره به برآورد ۱۹۰ میلیارد تومانی خسارت سیل به واحدهای صنعتی استان اظهارداشت: ۱۴۸ واحد صنعتی که اغلب آنها در شهرک‌ صنعتی آق‌قلا مستقر بودند در سیل اخیر دچار خسارت شدند. منتظر ابلاغ مصوبه هیئت وزیران برای جبران خسارت‌های این بخش هستیم. همچنین در این واحدهای تولیدی سه هزار و ۱۰۰ کارگر نیز بیکار شده بودند که در همان روزهای نخست با تلاش مدیران دو هزار و ۱۰۰ نفر از آنان بر سر کار خود برگشتند.

وی افزود: ۱۳ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق‌قلا همچنان غیرفعال است و ۲۴۷ کارگر نیز بیکار هستند. علاوه براین بعد از وقوع سیل یک‌هزار و ۶۰۰ کارگری که بیکار شده بودند از بیمه بیکاری برخوردار شدند. همچنین سیل به حدود پنج هزار واحد صنفی در شهرستان‌های مختلف خسارت زد که دولت قول جبران بخشی از خسارت‌های آنان را داده است.

غراوی با اشاره به خسارت سیل به ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی نیازمند تعمیر هستند و هفت‌ هزار و ۳۰۰ واحد نیز باید دوباره احداث شود. در این بخش ۱۱ هزار پرونده تشکیل و هشت هزار و ۳۳۵ پرونده به تصویب رسیده است که از این تعداد یک‌هزار و ۴۵ فقره منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شد.

وی ادامه داد: تاکنون نیز ۱۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی و ودیعه مسکن از سوی بنیادمسکن به سه هزار و ۲۵۸ خانوار سیل‌زده پرداخت شده است.

سرپرست استانداری با تأکید بر رونق تولید و افزایش اشتغال در استان از دستگاه‌های اجرایی خواست پاسخ استعلام سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه کنند. غراوی همچنین از بانک‌ها خواست از صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی خودداری کنند و پیش از این کار، مسئله را به اطلاع استانداری برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز