خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

صید غیرمجاز معیشت صیادان گلستانی را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۱۲

مدیرعامل اتحادیه ماهی‌گیران استان گلستان گفت: در گلستان ۱۴۰۰ صیاد مجاز داریم، اما دو یا حتی سه برابر آن صیاد غیرمجاز در این استان صیادی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم کلته (مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران استان گلستان) با بیان اینکه به دلیل افزایش بارندگی‌ها صید ماهی در این استان افزایش یافته است، عنوان کرد: گلستان یکی از استان‌هایی است که در جریان بارندگی‌های شدید ابتدای امسال متحمل خسارات زیادی شد و برخی از شهر‌ها و روستاهای این استان دچار آسیب شدید و تخریب بالا شدند و زمین‌های کشاورزی آن آسیب دیدند، اما بارندگی‌ها فوایدی هم برای مردم استان داشت. این بارندگی‌ها باعث پر آب شدن رودخانه‌ها شد و از آنجا که صیادان گلستانی ماهی‌های رودخانه‌ای صید می‌کنند، با افزایش صید مواجه بودیم.

او ادامه داد: افزایش صید و افزایش قیمت ماهی باعث شد صیادان سود خوبی ببرند، اما طبیعی است که با افزایش صید و عرضه ماهی شاهد کاهش قیمت آن باشیم.

به گفته مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران استان گلستان بر عکس استان‌های دیگر، صید در استان گلستان برای مصارف داخلی است و ما از این استان صادرات ماهی به خارج کشور نداریم.

او تاکید کرد: علت گرانی ماهی؛ کمبود صید است و زمانی که صید افزایش یابد شاهد کاهش قیمت ماهی خواهیم بود.

کلته در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در استان گلستان صید غیرمجاز زیاد است، گفت: در گلستان ۱۴۰۰ صیاد مجاز داریم، اما دو یا حتی سه برابر آن صیاد غیرمجاز در این استان صیادی می‌کنند. این در حالی است که رودخانه‌های استان ظرفیت این میزان صید را ندارند.

او ادامه داد: نرخ بالای بیکاری و نبود امکانات برای ایجاد شغل باعث شده افراد زیادی به صید ماهی گرایش پیدا کنند تا حداقل از این طریق میزانی از هزینه‌هایشان جبران شود. مسئولان باید به فکر ایجاد و توسعه مشاغل دیگر باشند، چراکه صیادی غیرمجاز در گلستان به خطری برای معیشت صیادان تبدیل شده و علاوه بر آن محیط زیست را نیز تخریب می‌کند.

کلته تاکید کرد: واقعیت این است که معاش صیادان در استان گلستان به سختی می‌گذرد و جولان صیادان غیرمجاز که با قایق‌های تندرو اقدام به صید در محل‌هایی می‌کنند که صیادان مجاز آن را محدوده خود می‌دانند، عرصه را بر آنها تنگ کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز