خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با ایلنا:

تامین نیاز واحدهای تولیدی و جلوگیری از بیکار شدن کارگران، مهمترین دغدغه دولت است/ برای کنترل بازار ارز، تقاضاهای غیرواقعی را مدیریت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۲۸

وزیر اقتصاد گفت: همکاران من در دولت شب و روز به این مساله فکر می‌کنند که چه راهکاری در پیش بگیرند تا به تولید کشور آسیبی نرسد و بیکاری افزایش پیدا نکند.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اصلی‌ترین دغدغه دولت در ماه‌های اخیر گفت: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه مهمترین دغدغه دولت تامین نیازهای واحدهای تولیدی و جلوگیری از بیکار شدن کارگران این مجموعه‌ها بود به طوری که امروز همکاران من در دولت شب و روز به این مساله فکر می‌کنند که چه راهکاری در پیش بگیرند تا به تولید کشور آسیبی نرسد و بیکاری بیش از این افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: دولت در سال گذشته نزدیک به 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده و به رغم تحریم‌ها سعی کرده به گونه‌ای عمل کند که واردات مواد اولیه کمترین مشکل را داشته باشد. دشمن با تمام قوا ایستاده که نفت ما صادر نشود و اگر صادر شد نتوانیم پول آن را به کشور برگردانیم و از طرف دیگر با روش‌های متفاوت به دنبال این است که صادرات غیرنفتی ما را به حداقل برساند.

وی در خصوص بازگشت ارز صادراتی گفت: در دو ماه اخیر شاهد همکاری خوبی از سوی صادرکنندگان  بخش خصوصی با دولت بودیم و به میزان قابل توجهی ارز به کشور برگردانده شده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

دژپسند در خصوص فعال شدن خط مالی اینستکس گفت: از زمانی که اروپایی‌ها اعلام کردند این خط را ظرف هفته‌های آینده فعال خواهیم کرد آمریکایی‌ها شروع به تهدید کردند اما من فکر نکنم این تهدیدها کارساز باشد و ما اکنون زمینه  راه‌اندازی این کانال مالی را با اروپا آغاز کردیم و فکر می‌کنم به زودی به صورت رسمی و با حجم بالا این کانال راه‌اندازی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص کنترل بازار ارز گفت:‌ دولت تدابیری برای کنترل این بازار اندیشیده از جمله اینکه عرضه ارز را در بازار بیشتر کند و تقاضاهای غیرواقعی را مدیریت کند اما باید این را در نظر داشته باشیم که برخی عوامل اقتصادی بر قیمت ارز تاثیرگذار است و سایر عوامل نیز اثرات خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز