خبرگزاری کار ایران

احضار ۴ کارگر معترض سیمان کارون به دادگاه/ معاون روابط کار استان خوزستان: چون دادگستری پیگیری می‌کند اجازه ورود نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۰۷

از قرار معلوم ۴ کارگر سیمان کارون در پی اعتراضات سال ۹۵ کارگران این شرکت در روز ۲۹ خرداد ماه سال جاری احضار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در تشریح جزییات احضار کارگران سیمان کارون گفتند: به‌دنبال سلسله تجمعات بهمن و اسفند سال ۹۵ کارگران سیمان کارون در اعتراض به معوقات مزدی و نامشخص بودن وضعیت شرکت حدود ۴ کارگر با هویت «فرشاد خدادادیان»، «خرم آقابیگی»، «پیمان سلیمانی» و «امین حاتمی» با شکایت کارفرما به مراجع قضایی احضار و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

این کارگران اظهار داشتند: پرونده این کارگران در حالی اخیرا به شعبه‌ی ۱۰۲ دادگاه کیفری مسجدسلیمان با شکایت کارفرما به اتهام «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و جلوگیری از اجرای پروژه فاز دوم کارخانه ارجاع داده شده است که پیش از این کارگران ۴ بار با حکم مراجع قضایی تبرئه شده‌اند.

به نقل از این منبع خبری گفته می‌شود: احضار کارگران سیمان کارون درحالی‌ست که پیش از این کارگران سیمان کارون برای پیگیری مطالبات صنفی خود با نهادهای دولتی و مراجع قضایی همانند استانداری، فرمانداری‌ شهرستان مسجد سلیمان و چند نهاد امنیتی و نهاد قضایی نامه‌نگاری کرده‌اند.

در عین حال گفته می‌شود یکی از کارگران احضار شده که هم‌اکنون بازنشسته سیمان کارون است آن زمان عضو شورای اسلامی کار کارگران کارخانه بوده که همراه با سایر اعضای شورا مطالبات معوقه ۷ ماهه مزد یک ارگان و سایر مشکلات کارخانه را پیگیری می‌کرده است.

پیش از این نیز (ده اردیبهشت ماه سال ۹۶) این کارگران از سوی پاسگاه شهر گلگیر احضار شده بودند که به قید وثیقه آزاد شدند.

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا تا لحظه ارسال این خبر برای تماس با مدیرعامل کارخانه سیمان کارون به جایی نرسید اما احمد شجیراتی (معاون روابط کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خوزستان) در پاسخ به پرسشی درباره علت احضار این کارگران گفت: اطلاعات خاصی از احضار کارگران سیمان کارون ندارم اما بر اساس پیگیری‌هایی که از همکاران انجام داده‌ام احضار این کارگران با شکایت دو سه سال پیش کارفرما مرتبط بوده و تاکنون هم ادامه پیدا کرده است.

او با بیان اینکه بحث احضار کارگران مسجدسلیمان موضوع جدیدی نیست و از سوی دادگستری در حال پیگیری است، افزود: اگر احضار کارگران سیمان کارون همچنان به موضوع قبلی (شکایت کارفرما علیه کارگر) مرتبط باشد و مورد جدیدی اتفاق نیفتاده باشد، چون دادگستری ورود کرده، اداره کار امکان ورود و دخالت ندارد. در عین حال اطلاعات خاصی به ما داده نشده و مستندات خاصی در این خصوص هم ندارم که بخواهم با قطعیت پاسخ بدهیم.

به گفته وی؛ اگر کارگران مطالباتی در خصوص موضوع بازنشستگی، اخراج، حقوق و از این دست مشکلات دارند، می‌توانند از طریق اداره کار پیگیری کنند و اداره کار نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند اما در موضوعاتی که شکایت دادگستری باشد اداره کار امکان ورود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز