خبرگزاری کار ایران

نامه پرستاران کشور به معاونت پرستاری وزارت بهداشت؛

کاسه صبرمان از بی‌عدالتی و بی‌توجهی مسئولان لبریز شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۳۵

جمعی از پرستاران کشور طی نامه‌ای به معاونت پرستاری وزارت بهداشت خواستار رفع مشکلات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از پرستاران کشور طی نامه‌ای به معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان خواستار اجرایی شدن قانون در خصوص پرستاران شده و خواستند تا در اولین زمان ممکن آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری آن توسط سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت نوشته و در برنامه بودجه سال بعد این وزارتخانه آورده شود.

این بیانیه به شرح زیر است:

به استحضار می‌رساند، پیرو جلسه حضوری نمایندگان فعالان صنفی با حضرت عالی در سال گذشته، اما متأسفانه تاکنون آثار مشهودی مبنی بر برطرف شدن موانع خدمتی جامعه شریف پرستاری دیده نشده است. لذاخواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی پرستاری، نتایج اقدامات انجام گرفته در موارد ذیل تشریح و هرچه فوری در جهت اجرای خواسته‌های ذیل که خواسته جمعیت دویست هزار نفری پرستاری کشور می‌باشد به عنوان بالاترین مقام اجرایی در حوزه پرستاری اقدام شود. 

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به عنوان ام‌المطالب خواسته این صنف باید دراولین زمان ممکن اجرا و آیین‌نامه اجرایی آن توسط سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت نوشته و در برنامه بودجه سال بعد این وزارتخانه آورده شود.

۱-  حذف قاصدک و جدا شدن اضافه‌کاری و کارانه و به‌روز شدن پرداخت اضافه‌کاری و محاسبه کارانه به روش نظام نوین با افزایش سهم غیرپزشکان و جدا شدن سهم صندوق پرستاران مانند پزشکان به عنوان زیرساخت اجرای تعرفه گذاری.

۲- تعیین تکلیف تبدیل وضعیت همکاران قراردادی، پیمانی، شرکتی و با وجود نیاز بسیار به خدمات ایشان

۳- واگذاری سریع صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری بر اساس مصوبه ی شورای سیاست‌گذاری و شخص وزیر و اصلاح آیین‌نامه آن به طوری که ابزاری برای کنترل و رعایت شرح وظایف و نحوه به‌کارگیری نیروهای پرستاری باشد.

۴- به‌کارگیری نیروهای اداری مانند منشی و... جهت کم کردن بارکاری پرستاران

۵- اجرای صحیح قانون ارتقای بهره‌وری در تمام دانشگاه‌ها و برای تمام گروه‌ها از جمله همکاران فوریت‌ها و پیگیری اجرای آن برای همکاران در مراکز خصوصی و نیمه خصوصی و...

۶- اجرای صحیح قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای تمام گروه‌های پرستاری و اطاق عمل و بیهوشی و حذف آیین نامه وزارت بهداشت مبنی بر  شرط سنی ۵۵ سال برای مردان و محدودیت ۲۵ سابقه کار برای بانوان. 

۷- ایجاد تسهیلات مناسب جهت ارتقای همکاران بهیاری به پرستاری، مامایی، اتاق عمل و...

۸- ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌ها واصلاح نحوه انتخاب مدیران پرستاری براساس شایسته سالاری.

۹- حذف محدودیت همکاران بیهوشی و سایر رشته‌ها برای ادامه تحصیل در ارشد تمام رشته‌های پرستاری.

۱۰- حذف اضافه کار اجباری در بخش‌های دولتی و کنترل و نظارت بر بخش‌های خصوصی جهت کنترل سقف اضافه کار.

۱۱- خواسته پرستاران با توجه به گرانی دلار و کاهش سرمایه‌های مردم به نصف کف حقوق یک پرستار برای «یک شیفت موظف پنج میلیون تومان» است.

۱۲- برقراری فوق‌العاده ویژه برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دولتی مانند کارکنان ستاد که هم اکنون دریافت می‌کنند. 

۱۳- استخدام پرستاران با توجه به اهمیت این حرفه و لزوم حفظ امنیت شغلی به صورت استخدام پیمانی باشد.

۱۴- لزوم توجه به دانشجویان حرفه پرستاری و تامین خواسته‌های مشروح این صنف در نشست با شورای مرکزی دانشجویی سازمان نظام پرستاری.

۱۴- پرستاران بخش خصوصی از امنیت شغلی مناسب برخوردار شده و توسط سازمان نظام پرستاری مورد کنترل کیفیت قرار بگیرد.

در پایان اعلام می‌دارد جامعه صبور پرستاری به هیچ عنوان اهل تهدید نبوده، لیکن کاسه صبر پرستاری از این همه حاشیه‌سازی و بی‌عدالتی و نیز بی‌توجهی عجیب مسئولان لبریز شده است و در صورتی که تا پایان خرداد نشانه‌هایی از اراده معاونت محترم پرستاری و دیگر تصمیم‌گیرندگان در حوزه سلامت در تلاش برای حل مشکلات احساس نکند علیرغم ذات صبورش ناچار از اخذ تصمیماتی دیگر در پیگیری مطالبات خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز