خبرگزاری کار ایران

شبکه یاری کودکان کار خطاب به بهزیستی:

در رابطه با طرح «جمع آوری کودکان کار» توضیجات کافی ارائه دهید!

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۲۴۶

شبکه یاری کودکان کار در اطلاعیه‌ای نگرانی خود را از طرح جدید جمع‌آوری کودکان کار و خیابان اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح جدید جمع‌آوری کودکان کار، موجب نگرانی فعالان مدنی و انجمن‌های حامی حقوق کودکان شده است. شبکه یاری کودکان کار هم در اطلاعیه‌ای نسبت به این دست طرح‌های ضربتی اعتراض کرده است و خواستار ارائه توضیحات شده است.

در این اطلاعیه آمده است:

«طرح جمع‌آوری کودکان کار در خیابان، در جلسه سازمان بهزیستی، سازمان‌های غیردولتی و کلینیک‌های مددکاری اجتماعی در تاریخ ۹۸/۲/۳۰ در سازمان بهزیستی، از طرف نماینده فرمانداری مطرح گردید.

این طرح توسط یک سازمان غیردولتی و یک کلینیک مددکاری اجتماعی در چهارچوب قراردادی به مرحله اجرا در می‌آید. متاسفانه در جلسه مذکور نه از نظر مجریان طرح و نه از طرف سازمان بهزیستی توضیحات کافی در مورد طرح و نحوه اجرای آن ارائه نشد.

در این جلسه انجمن‌های عضو شبکه یاری کودکان کار با توجه به این که تاکنون طرح‌های جمع‌‌آوری نه از نگاه علمی و نه از نظر اجرایی، در تکرار بی‌حاصل خود، تغییری در وضعیت کودکان کار در خیابان ایجاد نکرده است، با اجرای آن مخالفت کردند.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در روزنامه همشهری 7 خرداد، اعلام کرده است که قرار است این طرح با رویکردی جدید با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های دولتی در هفته‌های آتی اجرایی شود.

شبکه یاری کودکان کار با توجه به سوابق اجرایی طرح جمع‌آوری کودکان کار در خیابان و آسیب‌های ناشی از آن مخالفت خود را با اجرای آن اعلام می‌دارد و خواستار توضیحات کافی از طرف مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در ارتباط با محتوای طرح و همکاری سازمان‌های غیردولتی در اجرای آن است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز