خبرگزاری کار ایران

رییس خانه پرستار خراسان رضوی مطرح کرد؛

توجیه در عدم اجرای قانون بهره‌وری پرسنل ۱۱۵ همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۵۹

پیشنهاد دادیم که اجرای قانون بهره‌وری برای همکاران ۱۱۵ فعلاً به همان صورتی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود، باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قانون ارتقای بهره‌وری، کاهش ساعات کار و سقف اضافه کار ۸۰ ساعت برای پرسنل فوریت پزشکی به دلیل کمبود پرسنل بیمارستانی اجرایی نمی‌شود. فاطمه بحرینی (دبیر هیات مدیره نظام پرستاری و رییس خانه پرستار خراسان رضوی) با اشاره به اینکه طبق قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران این بخش نمی‌توانند بیش از ۱۲ ساعت در روز کار کنند، اظهار داشت: با این حال کمبود پرسنل بیمارستانی و اینکه مسئولان بیمارستان‌ها مایل به پرداخت هزینه‌های سرویس پرستاران نیستند، معمولاً این پرستاران ۲۴ ساعته سر کار حاضر می‌شوند. این مساله به ویژه در مورد پرسنل ۱۱۵ جاده‌ای رایج است.

وی افزود: پرسنل اورژانس ترجیح می‌دهند تا به صورت مستمر سر کار حاضر نشوند اما عملاً انتخابی در این زمینه ندارند. طبق قانون برای در نظر گرفتن امتیازاتی برای پرسنل اورژانس که شب کار می‌کنند؛ به این معنا که برای پرستارانی که ۱۲ ساعت شب کار کنند، ۶ ساعت مازاد در نظر گرفته می‌شود. با این حال همین امر نیز در مورد پرسنل اورژانس ۱۱۵ به درستی اجرایی نمی‌شود.

او ادامه داد: همکاران ۱۱۵ ما به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و حکم وحدت رویه گرفته‌اند. لازم به ذکر است که قبل از شکایت به دیوان جلسات و مذاکراتی با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند که متأسفانه تأثیری نداشت.

این فعال صنفی پرستاران گفت: وزراتخانه و دانشگاه در طول این سالها فرصت کافی برای استخدام نیرو و ایجاد بستر اجرایی صحیح قانون ارتقای بهروری داشته‌اند اما متأسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده است. در این صورت مردم و همکاران فوریت که اولین سطح و خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند، آسیب می‌ببینند.

وی با اشاره به اینکه قانون ارتقای بهره‌وری از سال ۸۸ تصویب شد و این ده سال فرصت بسیار زیادی برای اجرایی شدن قانون بوده است، تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها باید برای ارتقای سلامت مردم عزم خود را جزم می‌کردند و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را محترم دانسته و آن را اجرا می‌کردند.

او ادامه داد: سازمان نظام پرستاری هم به عنوان یک سازمان مردمی و نظارتی موظف به تأکید بر اجرای قوانین است لذا از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهان اجرای بدون چون و چرای قوانین هستیم و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها مکلف به تأمین نیروی انسانی کافی هستند، عدم پرداخت مطالبات همکاران محترم فوریت و اورژانس ۱۱۵ فرار رو به جلو بوده و دلیل قانع‌کننده و قانونی برای عدم اجرای قوانین و پرداخت معوقات قانونی و به حق قشر خدوم و زحمتکش پرستاری نیست.

بحرینی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم که اجرای قانون بهره‌وری برای همکاران ۱۱۵ فعلاً به همان صورتی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود، باشد چراکه سقف اضافه‌کار و شیفت‌های مازاد و اجباری هم اکنون در بیمارستان‌ها هم رعایت نمی‌شود و فقط ضرایب شیفت شب و تعطیلات به صورت اضافه‌کار برای پرستاران محاسبه می‌شود.

این فعال صنفی پرستاران تاکید کرد: در فرصت مناسب و انجام استخدام نیروی پرستاری به تعداد کافی هم در بیمارستان‌ها و هم در فوریت‌های پزشکی و سایر بندهای این قانون نیز مدنظر قرار گرفته است. لذا دانشگاه‌ها باید بستر لازم و کافی برای اجرای صحیح قوانین را ایجاد کنند و از بکارگیری نیروها به صورت اضافه‌کار اجباری پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز